Șoseaua de Centură a Capitalei este un dezastru pentru șoferi. Aglomerația este sufocantă în orice moment al zilei, iar circulația pe timp de noapte este extrem de periculoasă din cauza lipsei marcajelor, dar și a iluminării.
Citește și:
Ora de Educație Rutieră: Un proiect în întâmpinarea șoferilor de mâine
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Trofeul București: Super Rally din Capitală
Noi probleme pentru Uber și Taxify!
București este pe primul loc în Europa la aglomerație
S-a terminat cu mașinile poluante – vor fi interzise în București
Codul Rutier 2019: Cât de mari vor fi amenzile?
Proiect: amenzi pentru șoferii filmați în trafic
Noi oferte ANAF: Mașini ieftine la licitație
Șoseaua care înconjoară Bucureștiul este plină de proiecte care nu se materializează, sau care nici nu au demarat.
Până în prezent au fost reabilitați doar 20 din cei 72 de kilometri ai Centurii. Cu toate acestea, chiar și aici avem nereguli: sensuri giratorii extrem de aglomerate, treceri de pietoni, iar sensurile nu sunt separate pe toată lungimea tronsonului de șosea.
Primul proiect despre care vorbim se referă la porțiunea A1 – DN7. Traficul circulă în acest moment pe patru benzi, dar stratul de uzură nu a fost încă turnat. Tronsonul de drum, lung de 9 km, se află în lucru din 2013, iar acum are un nou termen de finalizare – iunie 2019.
Autoritățile declară că au fost probleme legate de exproprieri‘. Cu toate acestea afirmă că se poate circula aici pe patru benzi chiar dacă nu s-a făcut recepția finală‘.
Următorul proiect este porțiunea care pune cele mai multe probleme șoferilor. Sectorul de coșmar este cuprins între DN2 și A2. Aici, Compania de Drumuri e blocată într-o licitație lansată în aprilie 2017.
Proiectul de lărgire la patru benzi a celor 11,5 km de drum a fost câștigat de compania chineză Sinohydro cu o ofertă de 50 de milioane de euro. De atunci, a urmat o serie de contestații care a blocat proiectul.
Pentru DN2- A2 suntem încă în litigiu și nu avem pronunțarea în instanță. Instanța de fond a dat o decizie, dar așteptăm și decizia de la Curtea Supremă‘ a declarat Alin Șerbănescu (purtător de cuvânt la Compania de Drumuri) pentru HotNews.ro.
În zona de sud, Compania de Drumuri a lansat două licitații (din mai 2017) pentru realizarea a două giratorii suspendate (asemănătoare cu cel de la Domnești) și lărgirea la patru benzi porțiunea de drum dintre Șoseaua Olteniței (DN4) și Șoseaua Berceni (DJ401). Cele două proiecte încă nu au fost contractate.
Contractele pasajului de la Mogoșoaia și giratoriul de la Domnești au fost semnate, dar lucrările nu au demarat.
Pe lângă proiectele de modernizare a Centurii Capitalei, Compania de Drumuri dorește să construiască o autostradă sub forma unui inel ocolitor.
Partea din sud a acestui inel, circa 52 de km împărțiți în trei loturi, au fost scoși la licitație încă din iulie 2017. Pentru primele două loturi ale Autostrăzii de Centură există câștigător cert, iar contractele vor fi semnate până la sfârșitul anului.
Comisia Europeană a acuzat autoritățile București că nu au trimis documentațiile la Bruxelles astfel încât executivul european să aprobe finanțarea nerambursabilă. Totuși, nu sunt dubii că nu s-ar finanța‘ a declarat Alin Șerbănescu.