Fisker își asumă concret, prin intemediul conceptului Fisker Ronin, misiunea de a crea automobilele electrice cu cea mai mare încărcătură emoțională și cel mai înalt grad de sustenabilitate din lume. Noi îi dorim succes, recunoaștem că Fisker Ronin arată spectaculos, dar avem și unele observații.
„Fisker Ronin este un automobil pentru oamenii cărora le place să conducă, dar care sunt, de asemenea, preocupați de caracterul de artă al designul auto și cer ca vehiculele lor de înaltă performanță să îmbrățișeze un viitor sustenabil. Scopul nostru a fost să creăm o mașină cu amprentă GT clasică, actualizată pentru secolul 21, în mod special concepută pentru clienții care doresc să conducă de la Los Angeles la Napa Valley cu o singură încărcare sau să parcurgă autostrăzi la viteze mari în regim de croazieră, fără griji privitoare la capacitatea bateriei' a declarat Henrik Fisker, președintele Fisker Inc.
Fisker a dechis deja precomenzile solicitând un avans de 2000 USD, prețul anunțat pentru varianta de producție a lui Fisker Ronin Concept fiind de 385.000 USD. Livrările ar trebui să înceapă în a doua parte a anului 2025, Fisker Ronin urmând să fie produs în numai 999 de exemplare.
Fisker Ronin a fost proiectat pentru a lua la bord până la cinci persoane. În același timp, s-a acordat atenție obținerii unor performanțe excepționale. Accelerația de la 0 la 60 mph ar trebui să dureze aproximativ 2,0 s, iar viteza maximă orientativă este de 170 mph (275 km/h), în condițiile în care Fisker Ronin va oferi o autonomie ridicată.
Accentul va fi pus în mai mare măsură pe pe plăcerea conducerii decât pe deplasarea autonomă, deși dotările tehnice presupuse de aceasta acestea vor fi puse la dispoziție. Fisker Ronin va avea portbagaje atât în față, cât și în spate. Diametrul jantelor din material compozit armat cu fibre de carbon este de 23 de inchi.
Cel puțin în calitate de exponenți ai culturii auto, demersul companiei Fisker Inc. Ne face să ne punem mai multe întrebări referitoare la gradul său de realism. Pe lângă Fisker Ronin, compania a mai anunțat încă trei modele: Ocean, Pear și Alaska. Toate sunt scumpe, exclusiviste, ultrahightech și intuim că despre niciunul nu se va spune că „a parcurs zeci de mii de kilometri testare în forma de preserie și în condiții extreme meteo și de drum pentru asigurarea funcționalității, a fiabilității și a siguranței’. În mod special, asocierea ideii de „GT clasic’ cu Fisker Ronin nu prea convinge. Un GT clasic, prin definiție, nu-și propune să aibe mai mult de două portiere și, eventual, 2+2 locuri – punct de vedere din care Fisker Ronin începe să arate, mai degrabă, ca o șaormă cu de toate. Dincolo de asta, i-ar putea veni cuiva capabil de gândire „sustenabilă’ ideea să dea un avans de 2000 văzând numai conceptul? Că restul de 383.000 USD sunt deja altă poveste…