Românii sunt nemulțumiți de calitatea serviciilor de taximetrie, în special de șoferii care refuză curse sau nu vor sa dea rest, dar nici nu doresc să plătească mai mult, arată un studiu consultat de libertatea.ro.
Cum a fost un motociclist la câțiva centimetri de moarte? | VIDEO
Ministerul Transporturilor se laudă cu autostrăzi din….Polonia
Astfel, 97,2% dintre cei care au călătorit cu taxiul spun că au avut probleme, dar 72% nu sunt de acord cu majorarea tarifelor.
Tarifele au crescut deja în București de la 1 octombrie la cea mai mare parte dintre firmele care operează în Capitală, în vreme ce serviciul de transport alternativ Uber practică o schemă care majorează tarifele în perioade aglomerate, numită ‘surge pricing’.
Garaj de vânzare în Dorobanți la preț de garsonieră. Iată pe ce dai 32.000 de euro
De ce o Toyota Corolla costă în Singapore cât un BMW Seria 5
Per total, puțin mai mult de un sfert dintre români utilizează taxiul de câteva ori pe lună, iar 15% apelează de mai multe ori pe săptămână.
Prinicpalele probleme reclamate sunt atitudinea taximetriștilor și mașinile vechi și murdare.
De asemenea, un sfert dintre români s-au s-au confruntat cu cazuri în care taximetriștii le-au cerut să nu folosească aparatele de taxare, iar 11,8% reclamă faptul că șoferii au refuzat cursa din diverse motive, în special legate de lungimea traseului.
Concomitent, alți 11,6% dintre români acuză că șoferii de taxi au încercat să-i păcălească. Un procent de 10% dintre pasageri sunt deranjați de faptul că taximetriștii vorbesc la telefon în timpul cursei, iar 7% de faptul că șoferii fumează în mașină, deși legea le interzice.
Același procent spun că taximetriștii nu au bani mărunți pentru a da rest. De asemenea, 9,5% nu au primit bon fiscal după cursă, iar alți 9% s-au confruntat cu șoferi nepolitivoși și agresivi.
În fine, o treime dintre români se plâng de mașinile vechi, 24% spun că acestea sunt prea murdare sau miros urât, iar 15% reclamă lipsa aerului condiționat.
O altă problemă reclamată este că taxiurile devin brusc de negăsit dacă plouă, dacă sunt în zone cu evenimente, seara sau de sărbători. Iar atunci când sunt totuşi de găsit, şoferii cer sume exorbitante, potrivit studiului.