Performanțele apreciabile cu care iese la înaintare noul Renault Master E-Tech electric au putut fi obținute inclusiv prin eleborarea aerodinamică a designului în stil „Aerovan’, alături de care joacă un rol esențial proiectarea unei noi platforme integral optimizate, care contribuie la reducerea consumului cu mai mult de 27% în comparație cu generația actuală.
Coeficientul de rezistență aerodinamică la înaintare Cx a fost redus cu peste 20%, poziționându-l pe Renault Master E-Tech electric la cel mai bun nivel din segment. Conform normelor WLTP, autonomia lui Renault Master E-Tech ajunge până la 460 km. Vehiculul oeste propus cu două variante de baterii, de 40kWh și 87 kWh. Dimensionarea acestora a ținut cont de optimizări de capacitate, dimensiune și masă, pentru o eficiență de ansamblu superioară, încă neatinsă în cadrul clasei.
Pentru a satisface toate tipurile de utilizare profesională, performanța grupului motopropulsor a fost îmbunătățită cu un motor electric de 300 nm / 105 kw și un reductor cu unul dintre cele mai mari rapoarte de pe piața electrică a furgonetelor grele.
Noua gama electrică Master E-Eech oferă vehicule de până la 4t MMAC cu o capacitate de tractare fără precedent în acest segment, totul fără a compromite utilizarea, inclusiv pe autostradă.
Managementul termic al bateriilor face posibil controlul continuu al temperaturii, prelungind astfel performanța și durata de viața a acestora. Aerul condiționat din cabină (standard) este folosit și pentru a menține temperatura optimă și autonomia maximă în mod continuu, și vara, și iarna.
Asistarea electrică a frânelor, pentru prima dată aplicată pe un vehicul utilitar, reduce numărul componentelor integrate în compartimentul motor, utilizând un actuator dedicat frânelor. Pe lângă amplificare, performanța timpului de răspuns al sistemului îmbunătățește siguranța activă a vehiculului. Funcția de încetinire regenerativă perfecționată ajută la recuperarea energiei electrice în timpul frânărilor, stocarea sa în baterie și, astfel, contribuie la prelungirea autonomiei. Capacitatea de recuperare a energiei poate fi de până la 95 kW.
Noul Renault Master E-Tech electric are o sarcină utilă de 1.625 kg (într-o dubă care necesită un permis de conducere categoria B) și poate tracta 2,5 tone. Consumul său rămâne rezonabil, la 21 kWh/100 km (WLTP) cu bateria de 87 kWh.
O încărcare rapidă la 130 kW DC adaugă 252 km de autonomie în 30 de minute. Un Wallbox casnic de 22 kW AC completează bateria de la 10% la 100% în mai puțin de 4 ore. Noul Renault Master E-Tech electric este alimentat de un motor de 96 kW sau 105 kW, oferind în ambele cazuri un cuplu de 300 Nm. Primul funcționează cu o baterie de 40 kWh și are o autonomie WLTP de aproximativ 200 km (în așteptarea certificării), al doilea funcționează cu o baterie de 87 kWh cu o autonomie WLTP de până la 460 km.
Noul Renault Master E-Tech electric va propune funcții de tip V2X. De exemplu Vehicle To Load (V2L) oferă posibilitatea de încărcare a dispozitivelor externe cu priză în habitaclu sau în spațiul de încărcare și prin intermediul unui adaptor conectat la priza de încărcare pentru accesul dispozitivelor portabile (de exemplu unelte, calculatoare) sau echipamentelor integrate în vehiculele transformate de carosieri (dube frigorifice, atelier de utilaje electrice, hayon motorizat, autobuz cu încălzire/aer condiționat suplimentar, etc.) direct la baterie.
Vehicle To Grid (V2G) pentru a se integra în rețea și a livra energie din bateriile acesteia (funcție V2G, de la vehicul la rețeaua electrică), grație încărcătorului bidirecțional. Noul Renault Master E-Tech electric propune numeroase funcții specifice, întotdeauna în cadrul unei experiențe conectate similare celei oferite de un smartphone.
Google Maps ia în calcul preferințele utilizatorului și propune itinerarii adaptate pentru a optimiza rutele. Un sistem Electric Route Planner permite de asemenea planificarea mai bună a deplasărilor în vehiculele electrice.
Aplicația My Renault și numeroasele sale servicii specifice la distanță permit Noului Renault Master E-Tech electric, un vehicul de înaltă tehnologie, întotdeauna gata de utilizare, să rămână conectat la ecosistemul digital al utilizatorului său.
De asemenea, diferite tipuri de servicii Mobilize vor putea fi oferite în completare pentru a simplifica utilizarea versiunilor electrice.
Renault Master E-Tech electric este singurul vehicul din categoria sa fabricat în Franța, cu trei tipuri de energie (termică, electrică și cu hidrogen) și toate caroseriile asamblate pe aceeași linie de producție în fabrica grupului Renault de la Batilly. Comercializarea va avea loc începând cu prima jumătate a acestui an, inclusiv în România.