Volvo EX90 este considerat a fi superior în gamă față de seria XC90, care, la vremea sa, a promovat electrificarea prin propulsie hibridă. Proporțiile acestor două serii sunt asemănătoare, dar Volvo EX90 diferă notabil prin design, prin platforma tehnică și, bineînțeles, prin specificații.
Volvo EX90 are tracțiune integrală obținută prin intremediul unui concept „dual motor’ al sistemului de propulsie. Nimic nu a fost preluat de la XC90, tehnologia sa fiind strâns înrudită cu a seriei Polestar 3 (arhitectură bazată pe tensiunea de 400 V). Versiunea de bază va miza pe 408 CP (cuplu 770 Nm).
În aceste condiții, mare SUV oferă o autonomie de până la 600 km (WLTP) și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,9 s. Durata încărcării bateriei de 107 kWh la 10% până la 80% la o sursă de 250 kW este de 30 de minute.
Interiorul oferă până la 7 locuri și stilul său ilustrează convingător ambianța serenă pe care au promovat-o cei de la Volvo intens de-a lungul ultimului deceniu. La o lungime a mașinii care depășește discret pragul de 5,0 m ne așteptăm ca spațiul pentru pasageri și volumul util al portbagajului să nu dezamăgească. De asemenea, este de așteptat ca dotările de asistare a conducerii și echiparea interiorului să fie impresionante. Sistemul LIDAR, de exemplu, bate până la o distanță de 250 m în fașa mașinii.