Update
Introducere unei taxe de acces in centrul Bucurestiului, eliminarea locurilor de parcare fara taxa si a parcarilor ilegale, modernizarea parcului auto RATB, modernizarea retelei de strazi, prioritizarea transportului public prin benzi unice, amenajarea de piste pentru biciclete si introducerea tuturor intersectiilor semaforizate in sistemul inteligent de management al traficului – sunt doar cateva dintre masurile propuse de Primaria Capitalei in planul integrat de calitate a aerului, document pus in dezbatere publica.
In documentul pus in dezbatere publica nu e mentionat un nivel al taxei, in eventualitatea introducerii acesteia.
Pe lista maşinilor pentru care va trebui plătită taxa de tranzit se află acele modele care au motorizări de până la Euro 4.
Pentru a rezolva problema traficului infernal, Autoritatea pentru Transport Bucuresti-Ilfov vrea să impună un sistem ca în Germania, unde pe baza unei viniete verzi pot circula în centrul oraşelor doar maşinile cu norme Euro 5 şi 6.
Ce mașină conduce Darius Vâlcov, omul despre care vorbește toată țara
După ce si-a VÂNDUT MAŞINA, au început să curgă amenzile. Mii de euro!
Potrivit ATBI, zona centrală a Capitalei este delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzești. „Aş merge mult pe sistemul din Germania în care de fapt nu intră maşinile care poluează. Nu este o supra-taxare, ci este o limitare a maşinilor', explică Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucuresti-Ilfov.
ULUITOR: a fost UCIS pentru că a întârziat să spele BMW-ul unui client
În curând vei avea de plătit această taxă în fiecare an!
Oficialii ATBI susțin că, dacă această regulă ar intra în vigoare, 82% dintre mașinile cu motoare pe benzină și 74% dintre mașinile cu motoare diesel înmatriculate în București nu ar mai avea acces în zona centrală.
Pe de altă parte primăria administrează doar 8.500 de locuri de parcare – primăriile de sector alte 30 de mii, adică sub 3% din totalul maşinilor. Aşa că de anul viitor, toate drumurile ar putea fi transformate în parcări cu taxa.
Care sunt zonele unde poţi să staţionezi, şi există de fapt indicatoare, acolo să plăteşti. Să poţi să plăteşti parcarea cu telefonul, să poţi plăti cu sisteme moderne, să implementăm şi noi sisteme moderne de plată, la Sibiu la Cluj deja sunt oraşe care funcţionează’ spune Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucuresti-Ilfov pentru incont.stirileprotv.ro
Primarul general Gabriela Firea declara anul trecut că va demara un sondaj de opinie în care îi va întreba pe bucureşteni dacă sunt de acord ca Primăria să pună o nouă taxă pentru maşinile care tranzitează centrul Capitalei, ca urmare a faptului că Bucureştiul „a fost invadat de rable după ce taxa de mediu a fost eliminată de PSD, partid din care face parte şi edilul. Valoarea taxei încă nu a fost stabilită.