Poate că sunt motive să privim unele noutăți cu o rezervă de scepticism, dar pe BMW Seria 2 Gran Coupé se cere a fi privit cu o doză suplimentară de încredere. Partea frontală subțiată în stil tipic sportiv (prezentă și la noul BMW Seria 1) se prezintă mai bine ca oricând pe fondul unor proporții generale fin armonizate și al unro detalii cu trimiteri dinamice evidente.
Doza de încredere despre care am pomenit mai devreme se bazează pe faptul că BMW Seria 2 Gran Coupé folosește în continuare platforma tehnică UKL2 (motorizări amplasate transversal, concept nativ cu tracțiune față, posibilitate de dotare cu tracțiune integrală), ale cărei virtuți sunt deja cunoscute și apreciate.
Este sportivitatea reală pe măsura promisiunilor pe care le face înfățișarea mașinii? Nu vom spune „da’ până nu vom conduce un exemplar, însă nici nu avem motive să ne îndoim de asta. Argumente: în aceste prime imagini oficiale vedem un BMW M235 xDrive Gran Coupé, dotat cu motorizare turbo cu 4 cilindri de 221 kW/300 CP, automobil capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde. Pachetul M include jante forjate din aliaj ușor de 19 inchi și un sistem de frânare cu discuri din material compozit care oferă performanțe deosebit de ridicate la decelerare. Bineînțeles, din meniu nu lipsește tracțiunea integrală, iar toate acestea spun deja suficient despre pretențiile sportive ale acestei versiuni.
De asemenea, apartenența noului BMW Seria 2 Gran Coupé la clasa compactă nu ar trebui să trezească rețineri privind dimensionarea sa. Comparativ cu modelul predecesor, lungimea a fost mărită cu 20 mm, ajungând la 4546 mm, în timp ce ampatamentul măsoară 2670 mm. Lățimea vehiculului este de 1800 mm, iar înălțimea a fost mărită cu 25 mm, până la 1445 mm. Cu titlu orientativ, menționăm că un sedan BMW Seria 3 din generația E36 (asociat prin anii 90 clasei medii) avea dimensiuni ceva mai mici.