Există mașini care îți dau furnicături, deși nu sunt electrice? De fapt, am formulat întrebarea-pamflet după ce am dat cu ochii peste (un posibil) răspuns real: Subaru Forester Wilderness 2026. Și unde a fost prezentat? Tocmai în țara lui Tesla, anunțul premierei fiind făcut de Subaru of America, Inc.
Totul a curs oarecum normal-nipon în istoria seriei de SUV-uri compacte Subaru Forester: mult bun-simț și decență în conceptul general (funcționalitate, nu fițe), tehnică originală și performantă (motoarele boxer și sistemul Symmetrical AWD nu au lipsit niciodată), plus o asamblare bine închegată. Lucrurile s-au schimbat sesizabil odată cu apariția primelor ediții Wilderness: accentul de personalitate al acestora l-a scos pe Forester din rândurile producțiilor mainstream, iar detaliile tehnice aparte au sporit, la rândul lor, atractivitatea mașinii.
Acum suntem puși în fașa celui mai capabil și mai robust exponent al temei: noul Subaru Forester Wilderness 2026. Garda la sol este de 236 mm (mai mare decât a predecesorului), carcteristicile de trecere încurajând incursiunile pe offroad de dificultate medie (consolele și ampatamentul lungi nu sunt pentru offroad greu). Subaru Forester Wilderness 2026 va ajunge la retailerii americani în toamna anului 2025. Cum va fi la noi? Încă nu știm, dar sigur se vor găsi doritori.
Grupul motopropulsor muzează pe o motorizare aspirată cu configurație boxer de 2,5 litri (180 CP), cutie de viteze automată de tip CVT Lineartronic și tracțiune integrală Symmetrical AWD. Suspensia și sistemul de răcire au fost optimizate în vederea rulării offroad. Funcțiile specializate X-Mode/Dual Mode sunt destinate să asigure o exploatare oprimă a resurselor de forță motrice în cele mai diverse condiții de aderență și relief.
Pe lângă argumentele mecanice, noul Subaru Forester Wilderness 2026 dispune de cea mai recentă versiune a tehnologiei premiate EyeSight Driver Assist de la Subaru, un sistem Subaru Multimedia de cu având touchscreen cu diagonala 11,6 inchi și un tablou de instrumente digital de 12,3 inchi.
Anvelopele Yokohama Geolandar oferă o fericită îmbinare de abilități on/ofroad și sunt montate pe jante antracit de 17 inchi. Ele reprezintă o dotare standard exclusivă a versiunilor Wilderness, pentru prestații mai bună pe drumuri noroioase sau macadam.
Subaru Forester Wilderness 2026 oferă, de asemenea, unghiuri îmbunătățite de atac, de degajare și de arcadă ventrală în comparație cu restul gamei Forester din a șasea generație. Unghiul de atac a fost extins la 23,5 grade față de 19 grade, iar unghiul de degajare atinge 25,5 grade, față de cele 24,6 grade ale variantelor Forester tipice.
Ce nu s-a precizat, dar considerăm că ar fi frumos din partea mărcii nipone să ofere: o versiune mild-hybrid, al cărei răspuns la accelerație cu contribuție electrică să compenseze comportamentul ocazional molatec al cutiei CVT. Altfel, Subaru Forester Wilderness 2026 se prezintă ca o carte câștigătoare.