Temă suplimentară pentru Grand Prix de Monaco: Mercedes-AMG PureSpeed Concept, prezentare în premieră mondială.

Im Vorfeld des F1™ Grand Prix in Monaco präsentiert Mercedes-AMG das Concept Mercedes-AMG PureSpeed. Das Konzeptfahrzeug gibt einen Ausblick auf das erste Modell der stark limitierten Mercedes Benz Mythos-Serie. In the run-up to the F1™ Grand Prix in Monaco, Mercedes-AMG is presenting the Mercedes-AMG PureSpeed concept. The concept car provides a preview of the first model in the highly limited Mercedes-Benz Mythos series.

vezi galeria foto

În viitorul apropiat, compania din Affalterbach urmează să propună o serie exclusivă de automobile sub titulatura Mythos. Mercedes-AMG PureSpeed Concept constituie punctul inițial al respectivului demers și se prezintă, la prima vedere, ca o transformare radicală a roadsterelor Mercedes-Benz SL.


Premiera mondială a Conceptului Mercedes-AMG PureSpeed a avut loc într-un cadru exclusivist, în atmosfera Marelui Premiu de Formula 1™ de la Monaco. Autovehiculul a fost dezvăluit pe un ponton plutitor în portul principatului și i-a impresionat toți cei prezenți în manieră marcantă, inclusiv pe piloții echipei de Formula 1 Mercedes-AMG PETRONAS, Lewis Hamilton și George Russell.

Mercedes-AMG PureSpeed celebrează tradiția sportivă Mercedes-Benz printr-un design pur și fără compromisuri, materiale inovatoare și tehnologie modernă. Sub forma sa definitivă, Mercedes-AMG PureSpeed urmează să fie asamblat în numai 250 de exemplare.


Automobilul nu are parbriz convențional și nici vreo formă de pavilion, în schimb a fost echipat cu un arc de securitate de tip HALO, inspirat direct fiind din elementul echivalent al monoposturilor de Formula 1. Această componentă optimizată din punct de vedere aerodinamic are rolul de a proteja ocupanții în caz de răsturnare, la fel ca în Formula 1. Sunt incluse două căști optimizate aerodinamic, special concepute și fabricate pentru Mercedes-AMG PureSpeed Concept. Câmpul de vizibilitate tipic pentru Formula 1 devine astfel o realitate pentru două persoane. Nici plafonul, nici parbrizul și nici geamurile laterale nu le separă de mediul înconjurător. Interiorul adaugă numeroase alte puncte de atracție la personalitatea automobilului, printre acestea numărându-se și ceasul cronograf de pe planșa de bord, creat de IWC Schaffhausen.


Multe alte detalii de design aduc, de asemenea, un omagiu tradiței sportive Mercedes-Benz. Cele două suporturi din spatele scaunelor amintesc de mașini de curse legendare, cum ar fi Mercedes-Benz 300 SLR, cu care Stirling Moss și Denis Jenkinson au câștigat ediția din 1955 a cursei Mille Miglia, înregistrând o viteză medie record incredibilă într-o cursă grand-tour pe drumurile publice: 157 km/h.


Vopseaua exclusivă – într-un gradient de la roșul Le Mans, la un gri grafit cu detalii AMG negre – face trimitere la schema de culori a mașinii Mercedes victorioase la cursa Targa Florio din 1924, în Sicilia. Aceasta a fost vopsită în roșu, culoare rezervată de obicei autovehiculelor italiene. La acea vreme, mașinile de curse germane erau vopsite în mod tradițional în alb. Vopseaua roșie era menită să descurajeze fanii locali să îngreuneze evoluția mașinii în cursă. Ideea a funcționat. La capătul unei curse de 432 de kilometri încheiată în 6:32:37.4 ore, victorioasa mașină Mercedes-Benz de 2,0 litri cu numărul 10 a trecut linia de sosire pe primul loc, cu Christian Werner la volan. Numărul 10 se regăsește, de asemenea, pe aripile față ale Concept Mercedes-AMG PureSpeed și face referire la acea victorie din Targa Florio de acum 100 de ani.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE