Ambițiile de dezvoltare în sectorul electric ale mărcii din Stuttgart sunt convingător ilustrate și de noul Mercedes EQE SUV. În principiu, avem de-a face cu o altă caroserie care folosește platforma sedanului de clasă mare Mercedes EQE. Prin ce anume se face dezirabilă această alternativă?
Acronimul „SUV’ a fost adăugat la denumire și tracțiunea integrală face parte din meniu. În pofida unora dintre imaginile date publicității de către producător (cu mașina rulând pe soft-road), notăm că Mercedes EQE SUV reprezintă, mai degrabă, un scenariu mai aventuros și mai tentant decât cel tipic de MPV (Multi Purpose Vehicle sau monovolum) fără să fie, de fapt, altceva.
Pneurile cu secțiune joasă, ampatamentul lung (3030 mm) și caracteristicile de trecere limitate confirmă asta. Totuși, pentru versiunile 4MATIC (tracțiune integrală), alături de modurile de rulare standard (Eco, Comfort, Sport și Individual) mai este oferit și un mod numit Offroad. Suspensia AIRMATIC permite o anume reglare a gărzii la sol, dar înclinăm să credem că nivelul cel mai înalt al suspensiei este potrivit cel mult cu rularea pe soft-road de calitate.
Dimensiunile exterioare ale lui Mercedes EQE SUV sunt 4863/1940/1686 mm, ceea ce ne spune că gabaritul său este ceva mai compact decât al sedanului EQE: Pe de altă parte, latura sa practică este avantajată de forma caroseriei. Ideea este valabilă atât în privința spațiului oferit pentru pasageri, cât și referitor la posibilitățile de modulare ale vastului volum util.
Sistemele de propulsie pun la dispoziție de la 215 până la 300 kW. În conformitatea cu normele WLTP, cele mai economice variante destinate pieței europene au o autonomie de 590 km. Bineînțeles, pentru Mercedes EQE SUV sunt disponibile toate elementele de tehnologie avansată care au făcut din platforma EQS/EQE o referință a segmentului premium. Opțional, este oferit și bordul cu sistem de infotainment MBUX Hyperscreen. Sistemul de încărcare rapidă la curent continuu este în măsură să preia energie de la surse de până la 170 kW.