Mașinile moderne au „ochi’ peste tot, însă asta nu înseamnă că nu pot fi păcălite, unele chiar destul de ușor. Precum a fost acest Tesla Model S.
Citește și:
Tesla este prima companie auto evaluată la 100 de miliarde de dolari
Fisker Ocean este un nou rival pentru Tesla: are autonomie de 480 km
Este geamul de VW Golf IV mai rezistent decât Tesla Cybertruck? (VIDEO)
Porsche Taycan, întrecere cu Tesla Model S pe autostradă la 250 km/h (VIDEO)
Accident pe pilot automat: încă o mașină de poliție o încasează de la Tesla Model 3
Nivelul tehnologic ridicat al mașinilor moderne, în ceea ce privește sistemele de siguranță și prevenție active, este ceva cu care ne-am obișnuit și în care am ajuns să ne punem din ce în ce mai multă încredere. Unii utilizatori duc asta la extrem, lăsând mașinile lor să ruleze singure, folosidu-se de „ochii’, senzorii și „creierele’ lor. Experiențele nu se termină tot timpul cu bine.
McAfee Advanced Threat Research a făcut un studiu pentru a demonstra că cititorul de limită de viteză al mașinii are încă vulnerabilități. În testul condus de aceștia, un indicator de 35 mph (56 km/h) a fost modificat subtil folosind bandă adezivă. Prin „subtil’ se înțelege că cifra 3 a fost modificat suficient de puțin încât să fie recunoscut de către oameni ca 3, dar de mașină ca 8.
Sigur, o mențiune importantă este aceea că modelul care a participat la test a fost un Model S care folosea o versiune cu mult diferită (adică învechită) față de cea din modelele actuale. Mașinile produse în intervalul Septembrie 2014-Octombrie 2016 au folosit Mobileye Q3, o cameră la care Tesla a renunțat după primul caz de accident fatal în contextul folosirii sistemului Autopilot, în 2016.
Un test rapid efectuat cu o Tesla Model S din 2020 nu indică aceleași probleme pe care modelele produse în perioada menționată mai sus le-au prezentat.