O întâmplare nefericită, dar hilară a avut loc recent în Statele Unite: o Tesla de poliție a abandonat o urmărire după opt minute de urmărire.
Citește și:
Tesla Autopilot salvează vieți! Iată câteva situații surprinse pe cameră
Record: Câți kilometri a parcurs cel mai rulat Tesla Model S din lume
Poliția din orașul californian Fremont are în flota sa și o unitate Tesla Model S P85 pe care o folosește pentru patrulă. În noaptea de 26 septembrie, aceasta a inițiat urmărirea unei Toyota Avalon care avea mandat mandat de infracțiune. După opt minute de goneală pe autostradă – cu viteze de până la 180 km/h – polițistul din Tesla a trebuit să renunțe la urmărire pentru că autonomia scăzuse la doar 10 kilometri.
Desigur, contextul este important aici: unitatea specială Tesla nu a fost achiziționată pentru intervenții în forță, ci pentru patrulă. După cum a declarat și departamentul de poliție din Fremont (într-un comunicat emis și pe pagina sa de Facebook), polițiștii au grijă să alimenteze suficient mașina între schimburi.
„Un plin de baterie asigură o autonomie de 220-240 de mile (n.r. 360-390 kilometri), iar într-un schimb de 11 ore patrulează circa 70-90 de mile (n.r. 110-150 de kilometri). Cu toate că nu este o regulă, noi recomandăm ofițerilor să-și înceapă schimbul cu măcar jumătate de rezervor sau, în cazul acesta, cu bateria încărcată la minimum 50%. În această situație, ofițerul nostru care conducea Tesla a observat că avea aproximativ 50% din baterie atunci când a intrat în tură’, s-a menționat în declarația oficială.
Un alt detaliu la fel de important este faptul că urmărirea a început după nouă ore (din cele 11) de patrulă. În plus, Tesla care a inițiat și a condus urmărirea a fost însoțită în scurt timp de mașini de intervenție. Oficiali din departamentul de poliție din Fremont au spus că sunt mai mult decât mulțumiți de cum a performat Tesla ca mașină de poliție în cele șase luni de când o folosesc în acest scop, și că sunt interesați de achiziția unui al doilea model electric, de data aceasta un SUV.