Cineva s-a întrebat oare ce stare are bateria din Tesla sa după mai bine de 200.000 de kilometri rulați. Rezulatul este surprinzător.
Citește și:
Tesla s-a oferit să fabrice sisteme de ventilaţie
Elon Musk este ofticat pe Bill Gates pentru că nu a cumpărat Tesla
Tesla Autopilot, „păcălit’ de o bucată de adeziv să meargă cu 136 km/h (VIDEO)
Drag race de neratat: reușește Tesla Model X să bată patru supercaruri? (VIDEO)
Una dintre întrebările cel mai des întâlnite în privința automobilelor electrice este „cât o să țină bateria?’ Și nu în sensul autonomiei cu un singur plin, ci atunci când proiectezi pe termen lung viața bateriei.
Pentru autoturismele care folosesc motoare termice, durata de viață a componentelor este deja știută, mulțumită și studiilor anterioare. Mașinile electrice sunt încă un capitol recent în istoria automobilistică, așa că studiile bazate pe cifre încă nu sunt mulțumitoare pentru cei potențial interesați.
Dar mulțumită unui video postat pe YouTube de un proprietar de Tesla Model S, am primit (un) răspuns la această posibilă întrebare de mai sus.
Branden Flasch deține o Tesla Model S 70D (model 2015) cu care a parcurs până acum 235.000 de kilometri; în tot acest timp, mașina sa a trecut prin peste 1.000 de cicluri de încărcare.
Acesta a făcut un test simplu: a mers, cu un singur plin, până la epuizarea totală a bateriei, pentru a vedea câți kWh (din cei 70 kWh disponibili când mașina era nouă) mai poate stoca bateria.
După cinci ani, Tesla lui Flasch a ajuns la 83% din capacitatea inițială. Asta înseamnă o pierdere de capacitate de 3,4% pe an, în condițiile în care mașina a parcurs circa 47.000 km pe an — dublu față de media anuală a unui șofer din State, și triplu față de a unuia din Europa.