Tesla Model S, Skoda Fabia și BMW Seria 2 Active Tourer au obținut cinci stele la testele Euro NCAP. Renault Megane urcă la patru stele

Euro NCAP a publicat rezultatele unei noi serii de teste de impact în care patru noi modele au primit maximum de stele posibile. De asemenea, Renault Megane, model testat în trecut de belgieni, când a primit trei stele, acum a reușit să-și îmbunătățească rezultatul la patru stele.

Noul BMW Seria 2 Active Tourer a fost cotat de Euro NCAP la cinci stele, rezultatul fiind influențat și de numeroasele sisteme de siguranță cu care poate fi echipat acesta. Astfel, primul monovolum din istoria mărcii bavareze a reușit un scor de 84% pentru protecția adulților, 85% pentru copii, 60% pentru pietoni și un foarte bun 70% pentru sistemele electronice de siguranță.

Noul Nissan Pulsar a obținut de asemenea un număr maxim de stele la testele Euro NCAP, reușit un punctaj de 85 de procente în cazul protecției pasagerilor adulți, 81% în cazul copiilor, 75% pentru pietoni și 68% pentru sistemele electronice de siguranță.

Totuși, nu noul hatchback japonez are și câteva puncte slabe, reprezentanții Euro NCAP menționând că protecția toracelui este cel mult „adecvată’ în cazul unui impact lateral. Mai mult, în cazul unui impact din spate, protecția zonei cervicale este doar satisfăcătoare.

Noua Skoda Fabia a reușit tot cinci stele din cinci posibile, oferind un nivel al protecției la impact de 81% pentru adulți, 81% pentru copii, 69% pentru pietoni, iar sistemele de siguranță au fost punctate cu 69 de procente.

În cazul unui impact lateral cu un stâlp, noul model de clasă mică a cehilor oferă doar o protecție adecvată pentru zona toracică și abdominală, în timp ce locurile din spate nu excelează în protejarea gâtului ocupanților în cazul unui impact din spate.

Ultimul model care obținut punctajul maxim la această rundă de teste Euro NCAP a fost Tesla Model S, care a fost deja declarată „Cea mai sigură mașină testată vreodată’ de organizația de testare din SUA. În schimb, în Europa nu se poate lăuda cu acest titlu, rezultatele testelor fiind bune, însă nu peste cele ale celorlalte modele evaluate de organizația belgiană.

Astfel, Tesla Model S a reușit unn punctaj de 82% pentru protecția pasagerilor adulți, 77% în cazul copiilor, 66% pentru pietoni și 71% pentru sistemele electronice de siguranță.

Una dintre problemele remarcate de experții Euro NCAP este umflarea insuficientă a airbagului pasagerului din dreapta, care a dus la un contact între fața manechinului și planșa de bord. Tesla a de declarat că a remediat deja această problemă printr-un update de software pentru toate mașinile vândute.

Trecut recent printr-o nouă restilizare, Renault Megane a fost retestat de Euro NCAP, obținând patru stele. Rezultatul din această rundă de testare fost influențat negativ de punctajul acordat sistemelor electronice de siguranță, însă, chiar și așa francezul a obținut o îmbunătățire după ce doar obținuse doar trei stele la testarea anterioară.

Megane a reușit un scor de 83% pentru protecţia adulţilor, 78% pentru protecţia copiilor şi 60% pentru pietoni. Cu toate că aceste scoruri sunt comparabile cu cele ale modelelor care au primit cinci stele la această rundă de testare,  rezultatul de doar 56 de procente pentru sistemele de protecţie a făcut ca nota finală să fie de doar patru stele din cinci.

Cei de la Euro NCAP au penalizat lipsa de pe lista de opțiuni a unui airbag pentru genunchi, un sistem activ de protecție a pietonilor, a unui asistent pentru păstrarea benzii de circulație sau a unui sistem de frânare autonomă pentru prevenirea unui impact iminent.

Cel mai slab rezultat din această rundă de teste a fost obținut de Suzuki Celerio. Citadina japoneză a obținut doar trei stele din cinci posibile, cu un scor de 61% pentru protecția adulților, 74% pentru copii, 68% pentru protecția pietonilor și numai 38 de procente în ceea ce privește sistemele de siguranță disponibile.

Scorul scăzut pentru protecția pasagerilor adulți este cauzat de lipsa din echiparea standard a airbag-urilor laterale, detaliu care a dus la anularea testelor de impact lateral cu un stâlp.

 

Adaugă un comentariu