Un sondaj realizat recent de Goodyear Auto Service și Just Tires a dezvăluit faptul că jumătate dintre tinerii șoferi nu cunosc semnificația martorului de avertizare a presiunii din pneuri.
Desfășurată pe un eșantion de 1.075 de șoferi din Statele Unite ale Americii, cercetarea a demonstrat că tinerii adulți sunt mai degrabă familiari cu emoji-urile decât cu martorii de bord. 88% dintre tineri au identificat corect emoji-ul care își dă ochii peste cap, dar numai 51% au recunoscut martorul de avertizare pentru presiunea scăzută din pneuri.
Citește și…
Curtea Constituțională: radarele nu vor fi presemnalizate, pentru că șoferii ar deveni agresivi
Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată
Dacia Duster Charisma: o nouă ediție specială a SUV-ului românesc
Dacia: mașină electrică pentru toate buzunarele
Cod Rutier 2019: Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan
Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când
Când poți conduce după ce ai consumat alcool
În studiul de față, termenul „tineri’ desemnează atât milenari, cât și membri ai generației Z.
Situația nu este tocmai îmbucurătoare nici dacă eliminăm din ecuație filtrul „vârstă’. Luând laolaltă toți șoferii chestionați, patru din 10 nu au putut numi simbolul.
„Este evident că unii șoferi nu știu ce înseamnă indicatorul luminos și ce să facă atunci când se declanșează’, explică realizatorii studiului. „Menținerea presiunii corecte în pneuri este esențială pentru siguranța, controlul și confortul călătoriei – și te poate ajuta să economisești bani’.
Martorul respectiv se aprinde în momentul în care unul sau mai multe pneuri pierd presiune. Dacă aceasta coboară sub limita specificată de constructor, anvelopele se pot deforma, supraîncălzi sau chiar dezintegra treptat. Există și un risc crescut de pană sau chiar și de explozie, în funcție de viteza de rulare și de starea anvelopei.
Sursa foto: Shutterstock
Corect si nu tocmai… Sistemul in discutie se numeste TPMS si monitorizeaza LIMITAT presiunea din pneuri. Explic: Sistemele montate din fabrica sunt obligatorii in USA incepand cu anul 2006, constructorii fiind obligati sa introduca acest sistem de monitorizare, au optat pentru o versiune basic; scade presiune sub 10% din parametrii la care a fost setat sistemul – se aprinde becul. Sistemele after-market sunt mult mai precise, ele indicand in mod permanent pe un display propriu presiune exprimata in cifre pentru fiecare roata.
Ce gasesc eu a fi incorect in articol:
Seatrea presiunii nu este facut de fabricant, caci el nu poate sti daca masina este setata pentru un ocupant si nici un bagaj sau incarcata la capacitatea maxima, presiunea fiind diferita pentru cele doua scenarii. Asadar, presiunea de control este setata de sofer prin resetarea acesteia la un nivel de presiune din pneuri, determinat de acesta. Cum se realizeaza? Se umfla pneul la presiunea dorita si se reseteaza sistemul la acea presiune. Un an deosebit tuturor!
P.S. Tineretul de aici din State e debusolat de prea multe genuri, tatuaje, cercei in nas si pe unde nu te astepti; e greu sa stie ce sunt becurile din bord…