Vanzari Mai 2009 – Guvernul vs piata auto

vezi galeria foto
Noile masuri din Codul Fiscal au dat o noua lovitura pietei auto care marcase un usor reviriment dupa dezastrul de la inceputul anului.

Lunile de vara nu promit nimic bun pentru piata auto romaneasca, in luna mai inregistrandu-se o noua scadere a pietei, cauza fiind noile prevederi ale Codului Fiscal, care au afectat vanzarile catre firme.


Daca in primele patru luni cifrele se aflau pe o panta ascendenta, in mai echilibrul a fost stricat. In aceasta luna s-au vandut 13.336 autoturisme, cu 10,4% mai putine decat in aprilie si cu 43,1% mai putine decat in mai 2008. In primele cinci luni ale anului s-au comercializat 57.894 autoturisme, scaderea fiind de 49,2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Raportat la mai 2008, in mai 2009 vanzarile de autoturisme din import au fost afectate intr-o masura mai mare (scadere 45,2%) decat cele de autoturisme autohtone (scadere 38,3%), desi, cumulat pe primele cinci luni, scaderea mai mare au inregistrat-o vanzarile de autoturisme autohtone (52,6% fata de 47,7% in cazul marcilor de import). Acest aspect tradeaza o preferinta a pietei pentru modelele Dacia si piata second-hand, in special in lunile aprilie si mai.


Fata de luna anterioara, situatia in topul primilor importatori nu s-a modificat semnificativ, Kia intrand in top 5 in dauna Skoda, in timp ce Hyundai a preluat conducerea clasamentului. In primele cinci luni ale anului, numai Hyundai, Lancia si Suzuki au reusit sa vanda mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut (cu 13,8%, 214,3% si, respectiv, 441,5%). Scaderi mari au inregistrat importatorii marcilor de lux, ca Maserati (-78,6%), Mini (-73,2%), Lexus (-72,9%) sau Jaguar (-71,3%). Cele mai vandute modele de import au fost, in luna mai, Kia Ceed (724 unitati), Renault Symbol (620 unitati) si Opel Astra Classic (514 unitati), in timp ce Dacia a vandut pe piata interna 3.098 Logan, 540 Logan MCV si 723 Sandero.


La export, situatia este exact pe dos, cel mai cautat model Dacia fiind Sandero, cu 13.136 de unitati, urmat de Logan MCV, cu 7.281 unitati, si Logan, cu 2.300 unitati. Cumulat pe primele cinci luni ale anului, Dacia a produs cu 4,7% mai multe masini si a exportat cu 55,4% mai mult decat in perioada similara a anului trecut.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE