Favorizarea importurilor de ocazie, efectul psihologic al crizei financiare si inasprirea conditiilor de creditare au dus, pentru prima oara, in ultimii 10 ani, la o scadere a vanzarilor de masini noi.
Cresterea pretului motorinei a avut un efect negativ asupra vanzarilor de modele diesel de import, a caror pondere a scazut de la 47,5 la 42,5%. Un rezultat deosebit apare in segmentul de lux. Toate marcile de lux au crescut.
Audi a vandut 2.252 unitati (+ 10%), BMW 1.903 (+21%), Mercedes 2.279 (+27,9%), Land Rover 659 (+50,1%), Lexus 151 (+52,5%) si Maserati 28 (+115,4%).
O situatie paradoxala inregistreaza Dacia. Multe marci au probleme in Europa, insa Dacia creste, dovada fiind ridicarea productiei cu 24,6%. Dacia a produs in primele 9 luni ale anului 182.529 unitati. In tara, vanzarile au scazut cu 10,7%, la 61.680 unitati, dar vanzarile la export au crescut cu 51%, la 120.053 unitati.
La Mazda si Suzuki se vad efectele noilor structuri create, cresterea fiind de 295,8% la Mazda si de 72% la Suzuki. De asemenea, Mitsubishi a crescut cu 46,6%, la 2.749 unitati, Nissan cu 30,6% la 1.895 unitati, Honda cu 53,6%, la 2.073 unitati si Toyota cu 12,3% la 7.550 unitati.
Dintre constructorii europeni, Ford, Skoda, Fiat si Opel inregistreaza plusuri. Ford a crescut cu 21,4%, Skoda cu 18,4%, Fiat cu 16,4%, iar Opel cu 6,2 %. In schimb, divizia low cost a lui Opel, Chevrolet, are un minus de 18,4%. Tot pe minus, dar nu alarmant, se situeaza VW si Seat. In schimb, francezii sunt in pierdere de viteza, Citroën avand un recul de 28,9%. Urmeaza Renault cu 26,3% si Peugeot cu 19,5%.
Cea mai mare crestere a unui constructor generalist apartine lui Kia, care a vandut 6.885 unitati, cu 311,8% mai mult. Si Hyundai este pe plus, cu 9.926 unitati vandute (+12,6%).