Toyota Camry este înlocuitorul lui Avensis pe piața din Europa, iar japonezii l-au adus la Salonul Auto de la Paris în premieră europeană.
Camry este un nume vechi pe piața din SUA, iar modelul a fost oferit în trecut și pe piața din Europa, cu mult înainte de Avensis. Eliminarea lui Avensis din gamă a dus și la renunțarea la motoarele diesel pentru clasa medie din partea Toyota, iar Camry vine pe piață doar într-o variantă hibridă.
Citește și:
Dacia Duster are un nou motor pe benzină
Samsarii câștigă 45 de milioane de euro pe an din măsluirea kilometrajului
Noi licitații ANAF: BMW Seria 3 și VW Golf la preț de smartphone
Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie
O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis
Porsche renunță la motoarele diesel
ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară
Astfel, unica motorizare implică un motor aspirat, cu patru cilindri în linie și o cilindree de 2.5 litri, asistat de un motor electric. Este fratele de platformă al lui Lexus ES 300h, iar ambele configurații dezvoltă 218 CP. Consumul mixt este estimat la 4.2 litri la sută.
Noul Toyota Camry este bazat tot pe platforma globală TNGA, iar modelul actual reprezintă cea de-a opta generație de Camry din 1982 până în prezent. Este o schimbare semnificativă față de Avensis, dar prezența sistemului hibrid este mai importantă decât caroseria cu alt design și interiorul diferit.
Volkswagen Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo și alte modele populare în clasa medie în Europa vor avea un adversar pe cinste din partea Toyota, pentru că acest model este cel mai bine vândut la nivel global în segmentul său. Anul 2017 a adus peste 700.000 de unități Toyota Camry vândute, iar lucrurile par să urmeze o tendință ascendentă în 2018.
Lansarea comercială în Europa are loc în 2019, iar atunci ar trebui să sosească și în România. În timp ce clienții persoană fizică sunt mai greu de cucerit, modelul ar putea să dea lovitura pe segmentul flotelor în această clasă.