Compania de cercetare de piață Kantar Millward Brown a lansat, pentru al 12-lea an, analiza „Top 100 BrandZ’, un clasament al celor mai valoroase mărci din lume, în urma căruia a reieșit că Toyota și-a păstrat, pentru a 10-a oară, titlul de cel mai valoros brand auto.
Astfel, valoarea mărcii Toyota a depășit-o pe cea a unor branduri auto precum BMW și Mercedes-Benz, care se situează pe următoarele două poziții – marca BMW este evaluată la 24,6 miliarde dolari și se plasează pe locul doi în clasament, în timp ce Mercedes-Benz se situează pe locul trei, cu o valoare a mărcii estimată la 23,5 miliarde dolari.
În clasamentul general al celor mai valoroase 100 de mărci, Toyota se clasează pe locul 30. Valoarea totală a mărcilor incluse în top 10 branduri auto a crescut în acest an la 139,2 miliarde dolari, de la 139,9 miliarde dolari în 2016.
Clasamentul celor mai valoroase 10 mărci auto din lume (mld. $)
1. Toyota $28,7
2. BMW $24,6
3. Mercedes-Benz $23,5
4. Ford $13,1
5. Honda $12,2
6. Nissan $11,3
7. Audi $9,4
8. Tesla $5,9
9. Land Rover $5,5
10. Porsche $5,1