Toyota Yaris dispune de platforma GA-B și de un nou sistem hibrid ajuns la generația a patra. Noul model Yaris devine şi primul automobil compact dotat cu airbag central.
Platforma GA-B a permis reducerea lungimii totale a noului Yaris cu 5 mm, reducerea cu 40 mm a înălțimii totale şi mărirea ampatamentului cu 50 mm. Printr-o poziționare mai joasă a scaunelor, înălțimea în interiorul habitaclului nu a fost afectată şi a rezultat un spațiu mai generos pe locurile din față și spate.
La fel ca în cazul tuturor modelelor bazate pe TNGA, centrul de greutate în noul Yaris a fost coborât; în fapt, el este cu aproximativ 15 mm mai jos comparativ cu modelul actual, conferindu-i mașinii caracteristici inerțiale mai bune. Șasiul are, de asemenea, un echilibru mai bun, atât față – spate, cât și stânga – dreapta, ceea ce reduce ruliul și îmbunătățește stabilitatea la frânare și distanța de oprire. Totodată, rezistența la torsiune a caroseriei a fost îmbunătățită, contribuind la o manevrabilitate agilă și stabilă a mașinii.
Sistemele avansate de asistență a șoferului includ Cruise Control adaptiv inteligent pentru toată plaja de viteze, și sistemul de urmărire a benzii, prezent în modelele Toyota lansate recent. Toate acestea devin caracteristici standard și în cazul noului Yaris.
Sistemul hibrid este dotat cu noul motor pe benzină Dynamic Force de 1.5 litri, cu trei cilindri și ciclu Atkinson. La fel ca în cazul versiunilor cu patru cilindri de 2.0 și 2.5 litri, Dynamic Force beneficiază de îmbunătățiri care reduc frecările interne, pierderile mecanice și optimizează combustia. Toyota nu a furnizat până la acest moment şi datele despre performanţele dinamice şi de consum.