Seria Volkswagen Transporter a împlinit frumoasa vârstă de 70 de ani. Desigur, sub denumirea respectivă s-au perindat mai multe generații de vehicule, însă păstrarea numelui în catalogul mărcii are ceva de spus: indiferent de data fabricației, clienții au apreciat respectivele mașini, iar opinia lor favorabilă a catalizat perpetuarea succesului pentru VW Transporter, cunoscut sub diverse alte denumiri populare: Bulli, kombi sau microbus.
Până în prezent, în lume s-au vândut peste 13 milioane de exemplare din seria Volkswagen Transporter. Dar aici avem de-a face cu un succes care face parte dintr-un alt succes, de mai mare anvergură. La baza întregului edificiu stă VW T1, care a debutat în 1950. Platforma sa tehnică este similară cu a celebrului VW Broscuță (start de fabricație în 1938), fiind concepută de către Ferdinand Porsche. Ca și Broscuța, T1 miza pe filosofia eficienței simplității: gabarit compact, masă proprie redusă (750 kg), motor economic și fiabil, răcit cu aer.
Între anii 1950 și 1967 au fost vândute 1,9 milioane de exemplare Volkswagen T1. Succesorul său, T2 (1967-1979), a preluat esența conceptuală respectivă, dar cu componente tehnice înnoite. VW T3 a fost ultimul membru al seriei dotat cu motor răcit cu aer amplasat în spate. Începând cu T4, seria a evoluat în direcția tipică vehiculelor comerciale ușoare moderne (motor răcit cu linchid, amplasat în față). În prezent, cariera generației T6 se apropie de final.