Trucul neștiut prin care reduci consumul de carburant, deși mergi cu aerul condiționat pornit

Pe perioada verii, toată lumea merge cu aerul condiționat deschis. Cu toate acestea, există voci potrivit cărora aerul condiționat consumă destul de mult carburant și este costisitor.

Există o soluție care reduce consumul, chiar dacă aerul este pornit. Specialiștii recomandă folosirea butonului de recirculare a aerului. Acesta permite recircularea aerului  prin intermediul sistemului de aer condiţionat. Folosirea opţiunii de recirculare va reduce semnificativ consumul de energie utilizat de sistemul de aer condiţionat.

Citește și 

A oprit să ajute o tânără cu mașina, dar a avut parte de o surpriză neplăcută! A chemat urgent poliția!

MARE ATENȚIE! Nimeni nu-ți spune asta despre MAȘINILE DIN GERMANIA!

Cât de ușor te păcălesc samsarii! Top 5 metode de care să te ferești!

Atenție șoferi! Aici e LISTA celor 74 de camere care vor deveni RADARE!

Mai bine cu aer decât cu geamul deschis

În urmă cu câțiva ani, realizatorii emisiunii MythBusters de pe Discovery au făcut un test folsind două mașini care mergeau pe circuit: una cu aerul condiționat pornit, cealaltă cu toate geamurile deschise. Concluzia? Atunci când se circulă cu o viteză sub 60Km/h este mai avantajos să ţinem geamurile coborâte, pe când la viteze mai mari 65Km/h folosirea aerului condiţionat va duce la o economie de combustibil mai mare.

Cu cât consumăm mai mult?

Un test făcut de americani a scos la iveală faptul că în mediul urban consumul crește cu 5,4% dacă se utilizează aerul condiționat, iar la viteze mari crește cu doar 2,7%.

Ce mașini a condus Cristian Tudor Popescu și cum a ajuns la Săndica, după ce i-au furat Rechinul Șoselelor

VIDEO – INSTANT KARMA! A vrut să fie șmecher în trafic, dar s-a trezit fără ușă la mașină!

ANAF scoate la vânzare mașini: de la Dacia Logan la BMW X5

    la naiba spune:

    si eu acre credeam ca ne zic sa inchidem geamurile daca mergem cu AC pornit

    Mike spune:

    Este putin eronata informatia prezentata in articol. Daca masina a stat foarte mult in soare, atunci cel mai bine este sa nu pornim recircularea imediat ce pornim motorul ci sa lasam sa aduca aer de afara pe care sa il raceasca inainte de a-l impinge in habitaclu. Aerul de afara este mult mai rece decat cel din masina si in acest fel se va raci mai usor habitaclul. Se poate trece pe recirculare numai dupa ce se atinge o temperatura acceptabila in masina.
    Un alt aspect pe care trebuie sa il luam in seama cand folosim recircularea este ca, mai ales la drumuri lungi, cantitatea de oxigen din aerul recirculat va scadea foarte mult existand riscul de hio-oxigenare care poate cauza oboseala sau chiar adormirea la volan. De regula, se recomanda folosirea recircularii aerului in habitaclu pe perioade scurte, mai ales cand se conduce in spatele unui alt autovehicul care are probleme cu noxele (autocamioane sau autoturisme cu probleme la sistemele de injectie sau motoare cu norme de poluare mici – non-Eur sau EURO1 sau 2). In rest, cel mai bine este sa avem intotdeauna un aflux de aer proaspat in masina. Consumul de carburant poate va fi putin crescut, dar siguranta noastra si a celorlalti participanti la trafic ar trebui sa fie primordiala.

Adaugă un comentariu