Sssangyong revine pe piata romaneasca, noul distribuitor exclusiv al marcii fiind Wallis Automotive Europe (WAE Ltd.).
Planurile sunt de a dezvolta o retea de dealeri in orasele mari din Romania prin care va fi disponibila intreaga gama a automobilerlor de teren Ssangyong. Primii parteneri autorizati sunt Auto Cobalcescu Srl din Bucuresti si Expocar Trade Srl din Constanta, care au demarat deja activitatea de comercializare si service a automobilelor Ssangyong. In acelasi timp, se deruleaza o procedura de selectie si nominalizare a partenerilor autorizati Ssangyong fiind vizate si orasele iasi, Bacau, Brasov, Cluj Napoca, Oradea si Timisoara.
In anul 2010, marca Ssangyong a fost preluata de un nou proprietar: cel mai mare conglomerat industrial si de servicii din India, grupul Mahindra & Mahindra, avand 144.000 de angajati in 100 de tari din lume, care va asigura baza financiara pentru ofensiva de modele Ssangyong planificata pentru anii urmatori. Astfel, intre 2013 si 2017, Ssangyong va lansa cinci modele complet noi si isi propune dublarea volumului global de vanzari, urmand ca pâna in 2017 sa vânda 300.000 de automobile.
In România vor fi disponibile toate modelele comercializate in Europa din noua gama de produse Ssangyong.
Noul autoturism de teren compact (SUV) Korando este primul reprezentant al imaginii complet innoite a marcii Ssangyong, fiind opera lui Giorgetto Giugiaro. Pe langa aceasta, noul Korando constituie un punct de reper in istoria Ssangyong si datorita faptului ca este prima caroserie monococa a marcii, disponibila cu o varianta de motorizare pe benzina si doua pe motorina, cu transmisie manuala sau automata in 6 trepte, respectiv cu tractiune fata sau integrala.
Modelul complet innoit Rexton W va fi oferit standard cu 7 locuri; asa cum este de asteptat de la o veritabila masina de teren, caroseria este independenta de sasiu, automobilul este dotat cu tractiune integrala cuplabila si reductor, oferind un raport calitate/pret remarcabil in categoria sa. La lansarea sa din 2001, prima generatie a modelului Rexton, portdrapelul marcii, a creat o noua categorie in productia coreeana de automobile si isi pastreaza de atunci pozitia de lider in randul automobilelor de teren de clasa premium din Coreea de Sud.
Spre deosebire de pick-upurile traditionale, noul Actyon Sports nu este doar un utilaj de lucru, ci poate fi utilizat si ca o masina de familie si de agrement oferind confort pentru cinci persoane. Aceasta performanta se datoreaza in parte si faptului ca, pe cand alte pick-upuri au suspensie spate cu arcuri cu foi, Actyon Sports dispune de suspensie spate independenta cu 5 brate, care asigura un confort in deplasare caracteristic autoturismelor.
Iar din toamna acestui an se va lansa si noul monovolum Rodius, prezentat recent la Salonul Auto din Geneva.