Controversele din jurul manipulării testelor de poluare ale motoarelor diesel de către Volkswagen au luat o nouă turnură după ce producătorul auto german şi-a cerut scuze pentru un studiu în care mai multe maimuţe au fost expuse la gaze de eşapament, pentru a fi studiate efectele acestora.
Potrivit companiei, studiul, efectuat de un grup de cercetare şi de lobyy înfiinţat de VW, Daimler, BMW şi Robert Bosch, a fost o greşeală.
Publicaţia New York Timex a relatat despre un studiu din 2014, efectuat într-un laborator din New York, în care 10 maimuţe au inhalat emisii de la un automobil VW Beetle cu motor diesel.
O IMAGINE INCREDIBILĂ! Voiam să vă arăt în ce țară trăim
„Ne cerem scuze pentru acest gest greşit şi pentru lipsa de judecată a persoanelor implicate. Suntem convinşi că metodele ştiinţifice alese atunci au fost greşite. Ar fi fost mai bine ca acest studiu să nu fi avut loc’, se arată într-un comunicat al VW, citat de digi24.ro
Dezvăluirile arată drumul dificil pe care îl parcurge VW, care iese din cea mai grea criză parcursă vreodată de companie. În 2015, VW a recunoscut că a instalat dispozitive de manipulare a testelor de poluare pe 11 milioane de vehicule diesel la nivel global.
Informaţiile despre studiul cu maimuţe nu ajută nici în privinţa imaginii publice a tehnologiei diesel, aflată în centrul atenţiei din cauza nivelului ridicat al poluării din multe oraşe europene.
Modelul Beetle folosit în testul cu maimuţe se află printre vehiculele pe care producătorul auto german a instalat softul de manipulare a rezultatelor testelor de poluare.
Daimler a anunţat separat că va începe o investigaţie referitoare la studiul comandat de Grupul European pentru Studii Ştiinţifice, pentru Sectorul Mediului, Sănătăţii şi Transporturilor. Şi BMW s-a distanţat de studiul respectiv, afirmând că nu a participat la dezvoltarea şi metodele acestuia. Bosch a precizat că s-a retras din grupul respectiv în 2013.
Grupul de studiu, finanţat în mod egal de cei trei producători auto, a oprit activităţile anul trecut, iar proiectul nu a fost finalizat, potrivit VW.