Zilele comuniste din Europa au apus de foarte mult timp, iar mașinile produse în acei ani grei au început și ele să dispară. Există totuși vehicule care au făcut istorie în urmă cu câteva decenii pe care oamenii le prețuiesc și astăzi.
Povestea acestui Tranbant este una extrem de interesantă și a început în Polonia. Actualul proprietar a achiziționat modelul în cauză în urmă cu 14 ani cu intenția de a-l restaura.
După ce a reușit să facă o serie de retușuri la nivelul caroseriei, polonezul a decis că este momentul și pentru un transplant. Astfel, motorul de 1,1 litri al unui vechi Volkswagen Polo a ajuns să anime sufletul lui Traby.
Dar proprietarul a vrut și mai mult și a trecut de la unitatea de 1,1 litri la una de 1,3 litri, apoi la una de 1,8 litri și în final la una de 2,0 litri preluată de pe un Golf GTI.
În acest moment, Trabantul părea că și-a găsit locul în garajul polonezului, dar lucrurile aveau să se schimbe. Proprietarul și al său Audi TT au fost implicați într-un accident, moment în care motorul de 1,8 litri turbo, dar și tracțiunea integrală quattro au fost instalate pe Trabant.
Pentru acest proces, polonezul a avut nevoie de un an, dar rezultatul este impresionant. 270 CP și 365 Nm, pe un vehicul de 1.170 de kilograme. Și toate aceste valorificate cu ajutorul celebrului sistem de tracțiune integrală quattro. În aceste condiții, Traby accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde, iar repriza 0 – 200 km/h se desfășoară în 15,5 secunde. În plus, proprietarul a optat și pentru instalarea sistemelor ABS și ESP, dar și a unui sistem de frânare mult, mult mai performant.