Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) avertizează că piața de asigurări auto obligatorii este într-o mare problemă.
Măsurile de creștere a solvabilității aplicabile cu 1 ianuarie 2016, pun în dificultate și asiguratorii și asigurații. Societățile de asigurări au nevoie de mai mulți bani, iar acționarii nu sunt dispuși să mai aducă bani de acasă pentru o afacere care nu e mereu atât de profitabilă pe cât s-ar fi așteptat. Astfel, singurul care are de pierdut este clientul.
Dacă valoarea asigurărilor CASCO sau CMR (Asigurare de răspundere a transportatorului pentru marfa transportată în calitate de cărăuș) nu poate fi crescută, atunci singura soluție pentru asiguratori rămâne majorarea RCA-ului.
Citește și: Asigurare RCA – ce documente sunt necesare, ce acoperă, ce limite de despăgubire există?
„Pe termen scurt autoritățile din România trebuie să decidă dacă mențin mecanismul de piață liberă sau constată blocarea funcționării acestei piețe libere. Dacă se menține acest mecanism, trebuie luate măsuri pentru creșterea bazei de dispersie a riscului – de exemplu să plătească RCA toți posesorii de autovehicule cu numere de înmatriculare – însă este foarte puțin probabil să existe în România capacitatea instituțională de aplicare și cu atât mai puțin voința, în pragul unui an electoral. În această piață liberă, costul RCA/carte verde va depăși foarte probabil 10.000 euro per vehicul comercial și 1000 euro pe Logan peste 6 luni și atunci autoritățile vor constata colapsul pieței RCA/carte verde”, au declarat oficialii UNTRR.
Citește și: Mai bine de un sfert dintre mașinile din România nu au asigurare RCA și ITP valabi
În plus, se va observa că dacă valoarea RCA crește, atunci numărul asiguraților o să scadă, iar acest lucru o să pună o presiune și mai mare pe sistemul de asigurări din România, urmând ca RCA-ul să devină un sistem inoperabil.
Via | UNTRR