SUV made in Rusia: Uran avea motor de tanchetă militară

vezi galeria foto

Dacă Rusia te duce cu gândul la balșoi, atunci probabil nu vei fi surprins că SUV-ul Uran avea motor V6 de 16 litri sub capotă.


Citește și:

Cinci greșeli frecvente pe care le fac șoferii cu sistemul de aer condiționat

Sunt multe necunoscute despre unicatul Uran pe care îl vedeți în galeria foto de mai sus, atât în ceea ce privește crearea sa cât și informații despre starea sa actuală. Sau dacă măcar mai există pe undeva.

Însă povestea, atât cât știm din ea, ne trimite în Rusia de la începutul anilor 90, când un birocrat rus s-a hotărât să producă un SUV de lux. O idee îndrăzneață, însă de care s-a ținut suficient de mult încât să înceapă materializarea sa. Aici a intrevenit Ghenadie Hainovym Yevgenyevich — creatorul Dragon Motor Company, dacă vă mai amintiți — care și-a lăsat liber spiritul creativ și așa a rezultat Uran.


Când zicem că a rezultat ne referim la prototipul din imaginile de mai sus, pentru că mașina nu ajuns niciodată în producție. Însă legenda spune că Ghenadie a muncit circa 15 ani la Uran. Nu i se știu dimensiunile, însă vi le puteți imagina luând în considerare faptul că sub capota sa sălășluiește un V6 de 16 litri, preluat de pe amfibiul șenilat blindat BMP-1. Numai motorul cântărește 665 de kilograme.

Nu știm dacă i s-au adus modificări motorului; însă în aplicația militară, acesta livra 300 de cai-putere și 1.000 de Newtoni-metru. Consumul declarat este măsurat, ca în cazul vehiculelor specializate, în grame per cal-putere per oră. V6-ul de 16 litri consuma 178 g/CPh, adică circa 53 de litri pe oră, dacă calculele noastre sunt corecte.


În ciuda esteticului său robust, Uran trebuia să fie un vehicul de lux, așa că interiorul era scăldat în piele și se bucura de inserții de lemn, dar se lăuda și de dotări tehnologice ale vremii.

Nu este nevoie să știm mai multe despre Uran ca să conchidem că așa ceva nu vom mai vedea vreodată.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE