Uzina BMW de la Dingolfing, în avangarda tehnicii: 10 ani de activitate dedicată mobilității cu emizii zero.

vezi galeria foto

Complexul industrial din Bavaria Inferioară este, în zilele noastre, un factor determinant de succes pentru promovarea electromobilităţii. Astăzi, BMW Group are un procent mai mare din vânzările totale de la automobile electrificate decât orice alt producător german de automobile.


„Uzina noastră 2.20 din Dingolfing joacă un rol crucial în acest sens', explică Stefan Kasperowski, vicepreşedinte al producţiei de baterii de înaltă tensiune la uzinele din Bavaria. „Oferim uzinelor de automobile ale BMW Group o aprovizionare fiabilă şi flexibilă de componente de sisteme de propulsie electrice pentru automobilele noastre electrificate.'

Primele linii de producţie specializate pe componente dedicate automobilelor cu propulsie electrică au fost puse în funcţiune în urmă cu 10 ani. Între timp, uzina de componente BMW Group 2.20 din Dingolfing a asamblat peste 1,5 milioane de motoare electrice, un milion de baterii de înaltă tensiune şi 10 milioane de module de baterii.


Uzina 2.20 reprezintă un prim exemplu de succes în transformarea, fiind în funcţiune de mai bine de jumătate de secol. Timp de mulţi ani, a fost sediul depozitului central de piese de schimb al BMW Group. La începutul anilor 2010, logistica postvânzare a fost mutată, făcând loc tematicii mobilităţii electrice. Iniţial lucrau aproximativ 200 de angajaţi care produceau motoare electrice şi baterii de înaltă tensiune pentru primele modele plug-in hybrid ale BMW Group, iar mai târziu, pentru cele electrice.


Actuala generaţie de motoare electrice şi baterii de înaltă tensiune, a cincea, a început să iasă de pe linia de producţie în 2020. Din 2015, BMW Group a investit la Dingolfing mai mult de un miliard de euro în transformarea uzinei 2.20 în „inima' companiei şi în Centrul de Competenţă pentru Producţia Sistemelor de Propulsie Electrice. Au fost instalate 15 linii de producţie pentru module de baterii, motoare electrice şi baterii de înaltă tensiune.


De-a lungul timpului, numărul angajaţilor a crescut treptat, iar volumele de producţie au evoluat şi ele. Astăzi, peste 2.500 de oameni lucrează în producţia de sisteme de propulsie electrice la uzina 2.20. Majoritatea acestor angajaţi au lucrat anterior în alte domenii ale producţiei de automobile.

„Dingolfing este inima sistemelor de propulsie electrice la BMW Group', spune Klaus von Moltke, vicepreşedinte executiv BMW Group pentru Producţia de Motoare. „Aproximativ 80% din toate motoarele noastre electrice sunt produse în prezent în Dingolfing.' Volumul pentru bateriile de înaltă tensiune este de aproximativ 60%.


Pentru a continua să răspundă cererii tot mai mari de modele electrificate în următorii ani, BMW Group a creat o reţea globală pentru producţia de sisteme de propulsie electrice, cu locaţii suplimentare în Leipzig, Regensburg, Spartanburg (SUA) şi Shenyang (China) pentru generaţia actuală de baterii de înaltă tensiune. Pentru noua generaţie, a şasea, care va fi folosită începând cu 2025 în modelele Neue Klasse, se stabilesc locaţii în întreaga lume în SUA, Mexic, China şi Ungaria, precum şi în Irlbach-Straßkirchen din Bavaria Inferioară. În conformitate cu principiul său „local pentru local', aceste centre sunt situate cât mai aproape de uzinele de automobile ale BMW Group.


Fiind nucleul electrificării la BMW Group, uzina 2.20 va continua să joace un rol-cheie în viitor, sprijinind dezvoltarea de noi facilităţi într-o varietate de moduri. Dezvoltarea vastă a competenţelor pentru noua uzină din Debrecen este în curs de desfăşurare. De asemenea, o parte dintre angajaţi vor fi detaşaţi la noua fabrică de baterii de înaltă tensiune din Irlbach-Straßkirchen.

Uzina de motoare BMW Group din Steyr (Austria), care va construi viitoarea generaţie de motoare electrice pentru Neue Klasse, va beneficia, de asemenea, de competenţa Dingolfing în producţia de motoare electrice, în timp ce carcasa va fi furnizată de uzina bavareză din Landshut.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE