Dacia va avea de suferit din cauza unui sistem de penalizări financiare care va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2020. Clienții vor plăti cu până la 15% mai mult pentru o mașină.
Citește și:
Dacia ar putea lansa un SUV hibrid, pentru a se alinia reglementărilor UE privind poluarea
Dacia Sport GTR – un studiu de coupe care nu a devenit realitate
Franța a anunțat că va introduce de la anul un nou sistem de penalizări pentru constructorii auto care nu se încadrează în norma de emisii de 110 g CO2/km. Această normă nu reprezintă o medie a tururor modelelor din gamă, ci privește fiecare model în parte. Norma actuală este de 117 g CO2/km.
Cei mai afectați sunt, astfel, producătorii care nu au în gamă modele electrice și/sau hibride. Dacia este unul dintre producătorii cel mai rău afectați de noua normă. Conform unei analize Autoways, 77% dintre mașinile Dacia vândute în Franța se încadrează în intervalul 110-132 g CO2/km, iar 12% depășesc pragul maximal de 133 g CO2/km.
Pentru autovehiculele cu emisii cuprinse între 110 și 132 de grame, penalizarea va fi de până la 1.000 de euro; cele care depășesc 133 de grame de dioxid de carbon pe kilometru vor fi penalizate cu peste 1.000 de euro.
Astfel, unui Dacia Duster TCe 1.3 îi va crește prețul cu 1.629-2.726 de euro, în funcție de versiunea aleasă; asta înseamnă circa 15% din prețul de vânzare al mașinii, o schimbare descurajatoare pentru clienții în căutare de achiziții smart.
Prin această penalizare, Dacia își pierde din avantajul reprezentat de raportul calitate-preț pe care îl avea față de mărcile concurente, iar vânzările ar putea avea de suferit. Contextul este cu atât mai neplăcut cu cât Franța este cea mai importantă piață pentru Dacia – atât Duster cât și Sandero au doborât record după record în Marele Hexagon.