Victoria tehnicii alb-albastre în Australia: BMW M4 GT3 își completează colecția cupelor în manieră categorică!

2025 BATHURST 12 HOUR. MOUNT PANORAMA, BATHURST, NEW SOUTH WALES, AUSTRALIA. WORLD COPYRIGHT: RACE PROJECT RPC11284.CR3

vezi galeria foto

Dacă întrebi un european neriguros în urmărirea motorsportului care i se par a fi cele mai performante mașini implicate în cursele de format GT3 (deci mașini recongoscibile ca având un corespondent în producția de serie) ai toate șansele să auzi Porsche, McLaren, AMG-Mercedes, Lamborghini înainte să ți se pomenească de BMW.


Există un motiv pentru această tendință: termenul GT face în mod tradițional parte din nomenclatoarele mărcilor menționate mai sus, în timp ce la BMW auzim mai ales de M și de CS și nu prea auzim de GT. Rezultatele recentei curse de 12 ore de la Bathurst sunt reprezentative pentru strădania echipelor care mizează pe mașini BMW în cursele GT3 pentru a schimba prin fapte situația de imagine notată mai devreme.

Astfel, Team WRT a obţinut o dublă impresionantă cu BMW M4 GT3 la cursa de 12 ore de la Bathurst (Australia), deschiderea sezonului din Intercontinental GT Challenge (IGTC). Fraţii Sheldon şi Kelvin van der Linde (ambii Africa de Sud) au triumfat alături de Augusto Farfus (Brazilia) în maşina #32. În urma lor, Valentino Rossi (Italia), Raffaele Marciello (Elveţia) şi Charles Weerts (Belgia), aflaţi la comenzile #46 BMW M4 GT3, au obţinut locul al doilea. A fost prima victorie pentru BMW M Motorsport în era GT3 pe Circuitul Mount Panorama. Team WRT rămâne neînvinsă în sezonul 2025 după succesele din cursele de 24h de la Dubai şi 6h de la Abu Dhabi (ambele Emiratele Arabe Unite). Bathursta însemnat şi premiera mondială a noului BMW M3 CS Touring.


Team WRT a obţinut dubla mai ale datorită unei strategii perfecte de cursă. Pe tot parcursul cursei, cele două BMW M4 GT3 au câştigat constant un avantaj în ceea ce priveşte consumul de combustibil, ceea ce, în cele din urmă, a făcut diferenţa între victorie şi înfrângere. În timp ce majoritatea concurenţilor au fost nevoiţi să facă alimentare cu combustibil chiar înainte de sfârşit, ambele BMW M4 GT3 au putut continua fără o oprire suplimentare. Maşina #46 a retrogradat temporar până pe locul al optulea din cauza unei penalizări cu drive-through, dar a reuşit să revină pe podium. Marciello şi-a asigurat locul al doilea cu o manevră de depăşire spectaculoasă în faţa lui Jules Gounon (Andorra, Mercedes).


BMW M Motorsport a câştigat la Bathurst pentru prima dată după numeroase încercări de când maşinile GT3 au devenit referinţa platoului de concurs. Ultimul triumf datează din 2010 cu un BMW 335i. Pentru fraţii Van der Linde, a fost prima lor victorie comună într-un model BMW M Motorsport, iar pentru Rossi a fost primul său podium la cursa de 12 ore de la Bathurst. Este prima victorie a unui echipaj cu doi frați într-o cursă de anduranță aici, după ce David și Geoff Brabham au câștigat Bathurst 1000 în 1997.


Colateral: joi, chiar înaintea cursei de 12 ore de la Bathurst, versiunea înmateiculabilă BMW M3 CS Touring a avut premiera mondială, prezentată de Sylvia Neubauer, vicepreşedinte BMW M GmbH pentru Clienţi, Marcă şi Vânzări. Legendarul circuit de curse a oferit scena perfectă pentru debutul celui mai recent model BMW M ediţie specială în segmentul maşinilor sport de înaltă performanţă. Un motor cu şase cilindri în linie, ce oferă 405 kW/550 CP, reglajul personalizat al şasiului, caracteristicile exclusive de design şi reducerea masei rezultate din utilizarea numeroaselor componente din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) oferă ingredientele pentru un sentiment autentic de maşină de curse.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE