Ministerul Transporturilor a anunțat traseul ales pentru viitoarea autostradă Sibiu – Pitești. Dintre cele cinci propuneri ale CNADNR, autoritățile au mers pe versiunea care taie munții și care, teoretic, este cel mai anevoios de construit.
Traseul noii șosele de mari viteză pornește de la capătul autostrăzii București – Pitești și va continua către Curtea de Argeș. De aici va porni către Tigveni și mai apoi către satul Văleni. În această zonă vor fi săpate două tuneluri, de 500, respectiv 700 de metri lungime pentru a străpunge Valea Oltului, la Călimănești.
Citește și: DNA anchetează contractele de la autostrada Sibiu – Orăștie
După aceea va urma o succesiune de tuneluri de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri. Următorul nod rutier este în apropierea localităţii Racoviţa după care drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa unde, în viitor, va fi construită legătura cu autostrada Sibiu – Făgăraș. Ultimul nod rutier va fi cel de la Veștem, aici urmând să aibă loc legătura cu centura Sibiului.
Citește și: Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor, aprobat. Autostrada Craiova – Pitești apare în planuri
Studiul de fezabilitate ar trebui să fie finalizat în iulie 2016, moment când vom afla și valoarea investiției.