Formele conceptului Renault Filante Record duc cu gândul la automobilele destinate doborârii recordurilor de viteză de-acum 70-80 de ani, sau chiar mai vechi. Asta a fost și ideea: chiar cei de la Renault au comunicat că Renault Filante Record 2025 a fost inspirat de 40 CV des Records și Étoile Filante, construite în 1925 și, respectiv, 1956, ambele înregistrând recorduri istorice pentru marcă.
Renault Filante Record 2025 va fi expus la Salonul Auto Rétromobile de la Paris, în perioada 5-9 februarie 2025, înainte de a-și propune stabilirea unui nou record de eficiență în prima jumătate a acestui an. Aeronautica a constituit principala sursă de inspirație pentru designul acestui concept. Sub carlinga aerodinamică și protectoare, cabina amintește de cea a avioanelor de luptă, în timp ce fiecare detaliu al caroseriei este optimizat pentru a reduce rezistența aerului, cu elemente vizuale care amintesc de curbele și formele aeronavelor de înaltă performanță.
Carenajele roților față și spate sunt un alt detaliu atrăgător, contribuind la stilul vehiculului și jucând în același timp un rol fundamental în performanța aerodinamică a acestuia. Tot ele întăresc și aspectul monolitic al vehiculului, îmbunătățind în același timp captarea aerului. Împreună cu flanșele laterale largi ale roților, acestea contribuie la crearea unei siluete fluide, fără întreruperi vizuale. Noua arhitectură structurală a redus, de asemenea, greutatea totală a vehiculului la 1.000 kg cu o baterie de 600 kg. Carcasa din carbon a bateriei contribuie, de asemenea, la reducerea greutății, oferind în același timp rigiditate și protecție sporite.
Designul interior al lui Renault Filante Record 2025 are aceeași abordare precum exteriorul, cu un cockpit inspirat din lumea aviației și a călătoriilor spațiale, în care fiecare detaliu este conceput pentru a maximiza performanța, confortul și eficiența. În acest habitaclu de dimensiuni reduse, fiecare componentă sau sistem (comenzile de siguranță și deschidere, controlul vitezei de croazieră, accelerația, frânarea etc.) este la îndemâna șoferului, cu un design orientat spre ergonomie și reducerea greutății.
Alegerea materialelor reflectă, de asemenea, această abordare. Scaunul șoferului, de exemplu, este fabricat din pânză întinsă, similară ca stil cu un hamac, pentru un design ușor cu un sprijin optim. Se adaptează la silueta șoferului, care devine una cu vehiculul. Este susținut de lamele subțiri din carbon îmbrăcate într-un material textil tehnic, o alegere inspirată, din nou, de industria aeronautică și aerospațială, unde fiecare gram este important în maximizarea performanței.
Furnizată de compania Ampere, tehnologia cell-to-pack maximizează eficiența energetică a vehiculului, oferind în același timp economie de spațiu și de greutate. Celulele sunt integrate direct în pachetul de baterii fără module intermediare. Această tehnică reduce greutatea acumulatorului, optimizând în același timp factorul de formă și spațiul disponibil. Aceasta a fost o provocare majoră pentru Renault Filante Record 2025, care are doar 1,71 metri lățime. Celelalte cote de gabarit măsoară 5,12 metri – lungimea și 1,19 metri – înălțimea. Renault Filante Record 2025 este un concept-car electric, dezvoltat pentru a maximiza eficiența energetică și a stabili un nou record de consum energetic și de autonomie, cu o baterie de 87 kWh, adică aceeași capacitate ca pe Scenic E-Tech electric. Așteptăm cu interes să vedem ce poate acest automobil extrem în termeni de eficiență a propulsiei electrice.