Audi are în plan pentru viitor să lanseze un coupé radical de lux, să readucă în gamă modelul Sport Quattro și să schimbe linia de design actuală.
La Audi, treaba merge foarte bine. În 2014, constructorul din Ingolstadt vrea să vândă circa 1,7 milioane de automobile pe plan mondial, iar asta ar însemna un nou record. Totuși, euforia lor este un pic perturbată. Fiica lui VW se află într-o criză a formelor, așa cum era BMW înainte de venirea lui Chris Bangle. A1, A3, A4, A6, A8 – toate prezintă în acest moment aceeași temă, doar că mărimea este diferită.
Actualul Audi A7 are o problemă. Designul său nu se deosebește radical de cel de la A6, modelul cu care împarte platforma tehnică. În plus, coupé-ul este mai mic la interior și mai scump. Din acest motiv, viitoarea generație a lui A7, care va ajunge pe piață în 2017, va fi mult mai diferită de A6, dar fără să-l amenințe prea mult pe A8. Audi numește asta intern cu codul C/D Shift’ și face referire la poziționarea exact între clasele consacrate, adică între clasa mare și cea de lux. Ca bază pentru viitorul A7 va fi platforma utilizată pentru Audi A6 L, produs pentru piața din China.
Un ampatament mai mare se traduce prin mai mult spațiu interior, mai ales în spate, dar și un nivel de confort mai ridicat. Formele viitorului A7 vor fi mult mai extrovertite decât cele cu care suntem obișnuiți la limuzinele actuale, iar oferta tehnologică va fi inedită. Chiar dacă, momentan, Audi A7 rămâne doar un model cu patru locuri și un hayon mare, lucrurile se pot schimba. Dacă noul aspect cu ecartament mai mare și mult mai agresiv va prinde la public, ar putea urma, cu costuri nu prea mari, un coupé în trei volume cu patru portiere. Chiar și așa, este sigur că un A7 combi nu va exista.
Audi ia, în sfârșit în serios readucerera la viață a lui Sport Quattro. De la finalul producției modelului Quattro și a derivatului Sport Quattro de acum 23 de ani, consiliul directoral de la Audi a tot discutat despre planuri pentru a aduce pe piață o nouă generație a legendarului model. Din punct de vedere tehnic, viitorul Quattro va utiliza tehnologia preluată de la viitorul A6, al cărui cod intern este C8. Deci, aceasta nu va fi o mașină mică, pe caietul de sarcini fiind obligatorii sarcini precum spațiu generos pentru 4 pasageri și pentru bagaje.
Din punct de vedere optic, va fi pusă în prim-plan o siluetă specială, cu o linie a plafonului care va plonja brusc, cu umeri foarte lați și proeminenți. Peste roțile de mari dimensiuni vor exista evazări generoase ale aripilor pentru a sugera foarte multă sportivitate și o imagine de forță. Mașinile sport din ziua de azi utilizează foarte des aceste efecte optice. Grila single frame va fi desenată pentru un aspect mai tridimensional, cu o imagine structurală mai puternică și cu o legătură vizuală cu farurile mai armonioasă. În afară de versiunea coupé, Audi are în plan și un cabriolet. Acesta nu va fi însă un model convențional, ci va fi un mix dintre un roadster și un speedster, urmând să utilizeze un acoperiș din material textil.
Sursa foto | ©Larson | ©Varicak