Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică noul proiect legislativ prin care mașinile din alte județe trebuie să plătească vinietă pentru a circula în București. Astfel, cetățenii își pot exprima public opinia cu privire la această inițiativă controversată, chiar pe site-ul instituției.
Proiectul anunțat de Gabriela Firea prevede interzicerea accesului mașinilor sub Euro 3 în centrul Bucureștiului, precum și introducerea unei viniete pentru conducătorii autoturismelor înmatriculate în alte județe. Aceștia din urmă ar plăti câte 10 lei pentru fiecare zi în care tranzitează Capitala, având de asemenea posibilitatea să plătească lunar 75 de lei sau anual 1.900 lei. Taxa nu se aplică și șoferilor care locuiesc în București sau în județul Ilfov.
Citește și:
O altă metodă nouă o reprezintă furtul din maşină cu moneda! Iată cum te lasă hoţii fără bunuri!
Măsurile au ca scop reducerea poluării în București și descongestionarea traficului rutier, descurajând șoferii din provincie să călătorească cu mașina personală în Capitală.
Proiectul a fost lansat în dezbatere publică, astfel că toți cetățenii își pot exprima public opinia cu privire la aceste măsuri. Mesajele se trimit pe site-ul PMB, la acest link, fără a necesita crearea unui cont. Utilizatorului i se cer doar numele și prenumele SAU un pseudonim, adresa de e-mail și textul propriu-zis.
Vinieta de București – Păreri pro și contra
„Cetatenii tarii, care nu sunt inregistrati ca si bucuresteni – desi este un oras liber si deschis nu ca inainte de 1989 – trebuie sa isi asume statutul de tranzitare cu masina a orasului sau, daca se considera cetateni ai metropolei, sa depuna documentele necesare inregistrarii lor aici. Astfel va exista o evidenta reala a numarului celor ce traiesc si contribuie la sufocarea acestui oras, astfel incat institutiile statului sa nu mai aiba motive de justificare a unor date eronate in ceea ce priveste numarul de cetateni pe care PMB si primariile locale trebuie sa il deserveasca‘, scrie pe platforma respectivă un susținător al acestei legi.
„Este un proiect care nu numai ca incalca libera circulatie a cetatenilor unei tari, dar nu combate poluarea in ideea in care masini euro 4 (de exemplu) cu numere de Bucuresti au voie sa circule libere prin capitala, dar masini euro 6 cu numere de Teleorman (de exemplu) trebuie sa plateasca taxa‘, atenționează un internaut nemulțumit de propunere.
Controversata lege va rămâne în dezbatere publică până pe 30 septembrie 2019. Dacă este aprobată și publicată în Monitorul Oficial, măsurile vor intra în vigoare începând de pe 1 ianuarie 2020. Documentația poate fi consultată integral la acest link.
Sursa foto: hepta, via arhiva Libertatea
daca am domiciliul in Bucuresti si sunt proprietarul unei masini euro 5 inmatriculata in jud. Buzau ca acolo am gasit sa cumpar ce rovi voi plati? D-NA PRIMAR cand a ti castigat alegerile in prog. PSD ,introducerea de noi taxe era exclusa/ se spunea ceva de eliminarea unor taxe.???? Asa a ti castigat alegerile. Daca toate orasele si comunele Romaniei adopta aceasta masura ,de la Bucuresti la Baia Mare/ Oradea platesti un plin de benzina.Nu ar fi mai bine ca toate masinile exceptate de la plata rovi ( ministere, deconcertate etc) sa si treaca parcurile auto pe masini nepoluante in urmatori 4 ani.Nu citesti decat de noi / vechi taxe MARITE, AMENZI la fel,.Ce citim ca se vor face cu bani sunt proiecte din viitor cand vor conduce altii si nu rezolva problemele actuale .Nu stim ce o sa vrea sa faca viitoarea conducere PMB cu acesti bani.Nu spuneti nimic despre nr . f. mare de angajati actual ai PMB (cu salarii ,,frumoase,,) De ce nu faceti parcari supraetajate(max. 4 nivele) intre blocuri ,acolo unde se poate. De ce nu faceti capatul liniei de tramvai 21 la soseaua de centura Voluntari(nepoluare) .Este inacceptabil ca un bunic care are o pensie??? sa plateasca ca sa isi vada nepotii (lunar) pentru ca fii lor sa munceasca pt. bunastarea Bucurestiului.. Sa va fie rusine, si o sa ramaneti ca o rusine la votarea din 2016.
Ramane ca si noi, cei din provincie care avem masinile inmatriculate in judetele de domiciliu, sa solicitam autoritatilor judetene, introducerea aceleasi taxe pentru masinile cu numar de Bucuresti care ne tranziteaza judetul. Si noi avem nevoie de aer curat….. nu numai cetatenii capitalei.
Frate cum se face ca aia care ajung in posturi de conducere se transforma din aliati in dusmanii nostrii??
Mult stimată doamnă primar general,
Mă numesc Radu Virgil, CNP 1510831400236 si locuiesc în București, sectorul 5. Am 68 de ani și sunt inginer-pensionar. Până în 2015 am activat în cadrul organizației de pensionari/seniori sectorul 5, dar o afecțiune la coloana vertebrală (hernie de disc), m-a îndepărtat de activitatea politică, nu însă și de PSD. Întotdeuna am votat cu acest partid și cu candidații propuși de acesta.
Mă consider discriminat de măsura propusă de Dvs de a băga mâna în buzunarul celor cu mașini ieftine, căci așa se traduce la nivelul nostru, al celor cu câștiguri mici, dar care au mare nevoie de mașină, propunerea de a plăti pt autoturismele care poluează. De ce am nevoie de mașină? Deoarece pe jos mă deplasez cu greutate din cauza afecțiunii las coloană iar în scaun durerile de spate se atenuează mult si astfel mă pot deplasa mai ușor
– să-mi văd c ei doi nepoți, pe Alex (în sectorul 2) si pe Mark (la Arad), dăruiți acum 3 ani de fiica si, respectiv, fiul meu;
– la cumpărături, pentru mine și soția mea, care se deplasează și mai greu (are monturi si este supraponderală);
– la doctor si farmacie, atât pt mine cât si pt soție.
Fiul meu mi-a făcut cadou o mașină Euro 1 (Opel Astra F Caravan model 1995), cu motor de 1,6 cmc cu un sigur injector, căreia i-a fost montată o instalație de gaz de către o firmă autorizată căreia îi fac annual revizie.
Pentru cei care mai susțin că GPL-ul poluează, le recomand să viziteze următoarea pagina de internet: https://playtech.ro/2019/gpl-carburant-poluare/, din care vă redau un pasaj semnificativ:
„Cât de prietenos este GPL-ul cu mediul (bolduirile îmi aparțin)
În ceea ce privește gradul de poluare, mulți consideră că GPL-ul este la fel ca benzina și motorina, dar e o teorie falsă și aberantă. GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat și procesul său de ardere este diferit, mult mai curat decât al celorlalți carburanți din combustibili fosili.
GPL-ul este un amestec egal sau inegal de butan și metan, gaze care nu contribuie la efectul de seră asupra mediului înconjurător. Gazul petrolier lichefiat nu conține substanțe poluante periculoase ca benzenul, sulful sau plumbul și arde complet.
În urma combustiei, automobilul tău va emite doar dioxid de carbon (CO2), un gaz necesar supraviețuirii plantelor. Prin urmare, GPL-ul este carburantul cel mai prietenos cu mediul, dintre cele de proveniență neregenerabilă. În cifre, gazul petrolier lichefiat poluează cu 15% mai puțin decât benzina.”
Dacă pân-acuma m- am abținut, în continuare voi fi caustic, dar nu cu Dvs, d-na primar general, ci cu consilierii/juriștii Dvs, cărora le recomand să pună mâna si să aducă amendamentele/diferențierile necesare pentru a nu risca contramăsuri în justiție, inclusiv cea constituțională, precum și un minus de câteva sute de mii de voturi pt PSD la alegerile care urmează.
D-lor consilieri/juriști prin mințile cărora a trecut actuala formă de hotărâre pusă în dezbatere publică, vă propun un test: Dvs aduceți gipanele/merțanele cu care circulă cei bogați (a se citi îmbogățiți prin mijloace discutabile) iar eu vin cu modesta mea mașină de 1600 cmc cu GPL fabricată acum 24 de ani și le facem testul de noxe. Se va calcula, de exemplu, cantitatea de noxe emisă de un BMW X5 de 3000 cmc pe motorină Euro 4 la o anumită viteză, în 10 min. de funcționare și se va compara cu cea emisă în aceleși condiții de Opel-ul meu. După mintea D-lor Voastre, cam cu cât credeți că va polua mai mult bemveul? V-ați documentat, ați vorbit cu specialiști sau ați lucrat „după ureche”? Unde e protecția socială pe care ne-ați promis-o (recunosc, prima sintagmă care mi-a venit a fost „vânturat-o”, dar, din respect pt prima femeie-primar general am înlocuit-o cu „promis-o”) când v-am votat? Unde e „apropierea de oameni”, de „nevoile” lor? Cum ajutați Dvs categoriile defavorizate? Băgându-le nejustificat mâna-n buzunar? Mașinile pe GPL trebuie să fie exceptate de la plata vignietei Ozon B.
Cu stimă, Virgil Radu
M-as mira sa tina cont cineva de comentariile pe care le facem , sant rezident in Bucuresti,am serviciul tot aici dar masina euro 2 benzina si GPL inmatriculata in orasul de domiciliu conform noului proiect daca tranzitezi centrul orasului trebuie sa scoti o vinieta de 10 lei , in aceste conditii consider inutil controlul noxelor cand faci ITP la cele interzise in centru ,noxele fiind pct.forte al celor de la statiile ce se ocupa de inspectia tehnica. D-na. primar a cumparat toate autobuzele pe motorina si raman in trafic zilnic 12-15 ore si sant cateva sute care circula prin centru chiar daca au euro 5 . Corect este sa platim o vinieta cei care poluam mai mult dupa modelul rovinietei saptamanal ,lunar , anual cu sume ceva mai decente (ex. 20 lei pe saptamana, 50 pe luna , 300 anual.
D-na primar si-a semnat condamnarea la primarie. Prosti sa fim sa o mai alegem Nu tin partea celor care trebuie sa plateasca taxa, dar este o aberatie incorecta, nedreapta si hotie totodata. Sa oblige UE statul roman sa faca salariul minim cat este media la ei si apoi sa impuna taxe. Iar despre cei care vorbesc despre poluare, nu o sa veti oxigen dragilor, numai ca nu ganditi si v-a venit voua sa comparati cu UE. OXIGENUL era padurea Baneasa si alte zone limitrofe devalizate si distruse, zonele din Bucuresti unde sunt betoane peste betoane in loc de copaci…..etc. pacat CA NU SUNTETI UNITI CEI IN SITUATIA DE A PLATI, data in judecata primaria si scandal monstru, nimeni sa nu o plateasca, asa cum si hotii din tara asta nu sunt anchetati si condamnati. Sau probabil aveti bani sa cumparati masini noi. Nu toata lumea fura sa-si permita sa inlocuiasca masina la 10 ani, mai ales daca o pastreaza intretinuta foarte bine.
Lege abuziva !