Conceptul E-Up! dispune de tractiune fata poate atinge o viteza maxima de 135 km/h si poate ajunge la 100 km/h in 11,3 secunde, iar la 50 km/h in 3,5 secunde.
Volkswagen E-Up! este propulsat de un motor electric care dezvolta 60 kW si 210 Nm si care este pozitionat in fata. Sensul de mers al automobilului este selectat prin intermediul unui buton de pe consola centrala. Motorul electric este cuplat la o transmisie variabila cu o singura treapta.
Conceptul cantareste 1.085 kg dintre care, 240 kg apartin acumulatorilor Li-Ion (capacitate de 18 kW) care permit o autonomie de pana la 130 kilometri. Incarcarea completa a bateriilor dureaza maxim cinci ore, utilizandu-se reteaua de 230V. Acumulatorii au fost asezati sub sasiu, intr-o structura rezistenta la socuri, care include in partea frontala si ventilatoarele pentru aer cald, sau rece.
Caroseria lui VW E-Up! beneficiaza de acoperis care include panouri solare care servesc la suplimentarea cu energie electrica a sistemului electric, iar in timp ce automobilul este parcat este furnizata energie suplimentara pentru sistemul de ventilatie din habitaclu.
In interior, VW E-Up! Concept dispune, printre altele, de 3+1 locuri, o suprafata maxima de 5,1 m2 si HMI (Human Machine Interface), un sistem inteligent cu ecran senzitiv care ofera informatii in locul indicatoarelor clasice, dar are si alte functii, de la GPS pana la gestionarea sistemul electric.
Bancheta spate este fractionabila 40/60, iar capacitatea de incarcare a conceptului oscileaza intre 80 si 320 litri, sau chiar 520 litri (pana la acoperis). Prin plierea scaunului pasagerului din dreapta pot fi transportate si obiecte lungi, de pana la 2 metri.
Volkswagen E-Up! Concept dispune de un ampatament de 2.190 mm. Suspensia fata este de tip McPherson, iar cea spate este semi-independenta.