Volkswagen Golf GTI iese din producție pentru alinierea la normele WLTP. Modelul german de performanță lasă în urmă varianta Performance în oferta VW, dar și pe Golf R.
VW Golf II GTI G60 vs Golf VII GTI: un clasic față în față cu versiunea sa modernă
Standardul WLTP, care va intra în vigoare în toamnă, a afectat deja puterea lui Golf R, care a fost redusă cu 10 CP în vederea alinierii la noile norme, iar schimbarea l-a afectat și pe SEAT Leon Cupra. Odată cu VW Golf GTI iese din producție și BMW M3, în timp ce M4 va avea o pauză de producție de două luni, necesară alinierii la noile standarde.
Surpriză pentru fani la Festivalul de la Worthersee: VW aduce un Golf de 410 CP
Varianta de bază din gama Golf GTI, pe care este bazat modelul Golf GTI Performance, va fi eliminată din ofertă și nu este așteptat un înlocuitor bazat pe actuala generație a lui Golf. În schimb, Golf GTI ar trebui să revină în ofertă după ce este lansat Golf VIII. Așadar, anul 2019 ar trebui să ni-l aducă pe Golf GTI înapoi în oferta producătorului din Wolfsburg.
Surprizele pentru fani continuă la Wörthersee: VW a lansat noul up! GTI
În mod interesant, Golf GTI împarte motorizarea și cu Skoda Octavia RS, care ar trebui și ea să fie eliminată din ofertă sau adaptată la normele WLTP pentru a putea fi vândută în continuare. Însă, nu există încă vești în această direcție din partea mărcii din Cehia.
Standardul WLTP îl va elimina din oferta Peugeot pe 308 Gti, un alt model compact de performanță. În cazul Peugeot, nu este clar dacă va fi oferit din nou după alinierea la noile norme sau dacă va fi relansat odată cu înlocuitorul lui 308. Până atunci, clienții vor putea cumpăra modelele din stocul dealerilor, deci unitățile deja fabricate nu sunt în pericol nici măcar după ce intră în vigoare standardul WLTP.
Volkswagen Golf GTI împlinește 40 de ani: ediție specială Clubsport S și record de tur pe Nurburgring
În caz că nu sunteți familiarizați cu acesta, WLTP vine de la Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Acesta este înlocuitorul NEDC și a fost anunțat încă din toamna lui 2017. Scopul noului test este dezvoltarea unei proceduri care să ofere o reprezentare fidelă a consumului de carburant în condiții reale. Pe lângă eliminarea portițelor care permiteau rezultate bune pe bancul de probă la testul NEDC, noul test include și procedura RDE, adică Real Driving Emissions. Aceasta implică conducerea unui vehicul pe un traseu stabilit pe drumurile publice, în condiții reale, pentru a obține cifre cât mai apropiate de consumul real pe care îl vor avea clienții acelui model.
VW Golf GTE: Un Golf GTI… altfel
Producătorii știau despre noul standard înainte de introducerea sa, așa că nu este o surpriză pentru nimeni noua normă de măsurare a emisiilor și a consumului de carburant. În cazul modelelor care vor fi eliminate din producție, producătorii au considerat că nu este justificată alinierea acestora la noile standarde în comparație cu volumul de vânzări pe care îl realizează. Tocmai de aceea, Volkswagen Golf GTI iese din producție, dar rămâne în locul lui GTI Performance.