Noul Volkswagen ID.5 vine cu o propunere intresantă în lumea SUV-urilor electrice. Fratele lui VW ID.4 aduce un plus de sportivitate în design și dispune de un plafon plonjat, specific modelelor SUV-Coupé. VW ID.5 va fi produs la fabrica din Zwickau alături de ID.3, ID.4, Audi Q4 e-tron și Cupra Born.
Modelul este construit pe arhitectura MEB, platformă ce poate fi găsită și la baza modelelor ID.3 și ID.4. În același timp, VW ID.5 vine cu o singură dimensiune pentru acumulator, fiind disponibil doar în varianta cu 77 kWh. Acesta poate fi încărcat la stații rapide cu puteri de până la 135 kW, în timp ce autonomia maximă anunțată ajunge la 520 km (WLTP).
Modelul de bază, intitulat Pro, vine cu un motor electric cu 170 CP, versiunea intermediară, Pro Performance vine tot cu un singur motor electric, dar de această dată produce 204 CP, în timp ce vârful de gamă GTX vine cu două motoare electrice, tracțiune integrală și 299 CP.
În ceea ce privește performanțele, versiunea GTX este, evident, cea mai rapidă, reușind să efectueze sprintul 0-100 km/h în 6,3 secunde. Viteza maximă crește cu 20 km/h față de modelele Pro și Pro Performance, ajungând la 180 km/h.
Forma de SUV-Coupé a îmbunătățit coeficientul aerodinamic, acesta ajungănd la valoarea de 0,26. După cum era de așteptat, volumul portbagajului a scăzut, însă râmâne spațios, cu o capacitate de încărcare de 549 de litri sau 1.561 de litri când spătarul banchetei este rabatat.
În ceea ce privește designul interior, VW nu a operat schimbări sesizabile față de ID.4, acesta fiind, în mare parte, identic. Doar sistemul multimedia a primit o serie de îmbunătățiri software.