Volkswagen Polo facelift a debutat oficial. Varianta restilizată apare pe piață la 45 de ani de la lansarea primei generații a acestui model, timp în care au fost vândute 18 milioane de unități ale lui Polo la nivel global.
Generația precedentă de Polo, a cincea, a fost primul automobil care a reușit să obțină simultan titlurile Mașina Anului în Europa și Mașina Anului în Lume, așa că a șasea generație a avut în față așteptări înalte încă din prima clipă, iar acest facelift vine cu o modernizare la nivel de tehnologie, motorizări și elemente estetice.
Cum recunoști un Volkswagen Polo facelift?
Începi privind de la grila radiatorului, care integrează o bandă LED care leagă cele două faruri cu LED. Acestea din urmă sunt standard și îl fac pe Polo facelift ușor de recunoscut din față. Opțional, pot fi comandate faruri LED cu matrice care au opt LED-uri fiecare. Stopurile au și ele LED-uri în standard și o nouă semnătură luminoasă, compusă din două secțiuni – o premieră pentru acest model. Semnalizatoarele funcționează în mod dinamic și stopurile integrează o funcție 'click-clack' de alternanță între luminile de poziție și luminile de stop pentru a atrage mai ușor atenția șoferilor din spate la momentul frânării.
Așa cum știți deja, acest facelift este aplicat celei de-a șasea generație a lui Polo, construită pe platforma MQB A0. Nemții au mărit ampatamentul cu nouă centimetri și oferă acum mai mult spațiu pentru cap pe locurile din spate, împreună cu un plus de spațiu pentru genunchi și pentru bagajele ocupanților.
La bord, clienții vor descoperi un cockpit digital 100%, oferit cu un ecran de opt inchi în standard, ce poate fi înlocuit cu o unitate de 10 inchi diagonală. Iar acesta este doar pentru ceasurile de bord și computerul de bord. Va exista, desigur, o unitate multimedia cu ecran tactil, disponibilă în patru variante de diagonală și cu diferite elemente integrate. În standard, Polo pleacă cu unitatea Composition Media cu diagonala de 6.5 inchi. Cei care vor mai mult pot comanda unitatea Ready2Discover cu afișaj de 8.0 inchi (standard pe Style și R-Line), Discover Media și Dsicover Pro, cel din urmă fiind oferit pentru prima dată cu o diagonală de 9.2 inchi.
Polo facelift are un nou volan multifuncțional în standard și acesta integrează comenzi tactile, menite să 'simtă' când șoferul are mâinile pe volan, o cerință importantă legată de siguranța rutieră.
Potrivit Volkswagen, Polo facelift este primul model din segmentul său oferit cu faruri LED cu matrice și asistent de fază lungă, numite IQ.Light cu Dynamic LED Assist. Totodată, gama de echipamente de asistență a șoferului a crescut suficient de mult încât Polo poate ajunge să ofere autonomie de nivel 2 SAE, anume capacitatea de a-și regla viteza în funcție de vehiculul din față și de a păstra banda de rulare – tehnologia se numește IQ.DRIVE Travel Assist.
Evident, acest lucru se face doar sub atenta privire a șoferului, care nu își poate lua ochii de la drum sau mâinile de pe volan în timp ce se întâmplă acest lucru. Volkswagen afirmă că acest sistem funcționează la viteze de până la 210 km/h. Gama de sisteme de asistență a șoferului este completată de un sistem Lane Assist (odată cu facelift-ul), dar și cu frânare autonomă de urgență în caz de impact frontal iminent cu funcție City Emergenc Braking System – ce monitorizează traficul inclusiv la rularea în marșarier.
În materie de siguranță pasivă, Polo vine cu primul airbag dintre scaunele din față oferit în acest segment. La capitolul elemente pe care le veți remarca din prima – acest model are încă din standard capacele oglinzilor și mânerele portierelor vopsite în culoarea caroseriei.
Ce motorizări are Volkswagen Polo facelift?
Modelul de clasă mică de la Volkswagen vine doar cu propulsoare alimentate cu benzină sau cu CNG (gaz natural comprimat). Unitatea de intrare în gamă este un motor aspirat cu trei cilindri în linie, de 999 centimetri cubi, care livrază 80 de cai-putere. Motorul oferit în compania unei instalații de gaz natural comprimat este supraalimentat, are tot o cilindree de 999 cmc, însă acesta oferă 90 de cai-putere și se numește 1.0 TGI.
Începând cu propulsorul de 95 de cai-putere, toate unitățile din ofertă vin cu o turbosuflantă. Această unitate este oferită opțional în compania unei transmisii DSG. Fratele său mai puternic, un 1.0 TSI de 110 CP, vine în standard cu transmisia DSG. Ulterior, va sosi și un Polo GTI facelift, care va asigura 207 cai-putere.
Echiparea de bază se numește Polo, urmată de Life, Style și R-Line. Cele două din urmă sunt puse pe aceeași treaptă de VW și sunt descrise drept niveluri de echipare premium, iar nomenclatura lor este inspirată de la Golf, fratele său mai mare.
În toamna acestui an vom avea și prețurile pentru România ale lui Volkswagen Polo facelift. Încă de la momentul prezentării oficiale, reprezentanții VW au specificat că modelul va avea un preț de pornire 'sub 16.000 de euro' pe piața din Germania. Spre comparație, a șasea generație a lui Polo (pre-facelift) avea un preț de pornire de 14.044 euro cu TVA inclusă pe piața din România, deci prețul din Germania al acestui model nu este tocmai relevant pentru noi în acest moment.