Obiceiul marilor grupuri auto de a produce vehicule dedicate preferințelor fiecărei piețe din lume nu este nou. Nouă este tendința de a promova astfel de versiuni, fie și cu titlu de probă, pe alte piețe decât cele stabilite initial. Este și cazul lui VW Taigo.
Un SUV compact sub sigla Volkswagen carosat în stil coupé? La prezentarea lui Taigo, gama europeană a mărcii germane cuprindea deja un număr inflaționist de SUV-uri compacte, toate având la bază binecunoscuta platformă tehnică MQB: T-Cross, T-Roc, T-Roc Cabrio și Tiguan. Acestea fiind spuse, avea cumva sens o încă investiție, pentru dezvoltarea unei noi variante de SUV compact VW destinată pieței europene? Categoric, nu. Numai că – surpriză! – tocmai ne-am trezit aici cu VW Taigo, deoarece investiția în dezvoltarea sa fusese deja făcută în cadrul branșei braziliene a grupului VW.
În esență, VW Taigo este un fel de variantă coupé a seriei europene T-Cross – așadar, sub caroseria sa găsim varianta de platforma tehnică MQB utilizată pentru hatchback-urile de clasă mică VW Polo. Motorizarea de vârf are patru cilindri și pune la bătaie 150 CP (cuplu maxim de 250 Nm la 1500 rpm), cilindreea sa fiind de 1,5 litri. În ofertă mai sunt incluse motorizări cu trei cilindri de 95 CP și 110 CP, toate aceste propulsoare fiind alimentate cu benzină. În comparație cu T-Cross, Taigo este mai lung și are o înălțime ceva mai mică. Opțiunile privitoare la jante include diametre cuprinse între 16 și 18 inchi. Echipările cele mai pretențioase dispun și de faruri LED-Matrix. Designul interior nu diferă semnificativ de al lui VW Polo: tabloul de bord digital face parte din dotarea standard, iar calitatea asamblării este ireproșabilă. Cât despre finețea materialelor, aceasta nu este la un nivel prea înalt, dar nici nu lasă de dorit.
VW Taigo va ajunge în showroom-urile mărcii germane către sfârșitul anului. Fabricația sa se va desfășura la uzina spaniolă din Pamplona. Forma descendentă a pavilionului a impus coborârea nivelului la care se află șezutul banchetei din spate, ceea ce afectează inevitabil comoditatea șederii pentru pasagerii din zonă. Într-un viitor test, vom vedea și în ce măsură. VW Taigo va fi comercializat la prețuri învecinate pragului de 20.000 de euro.