Un automobil mai ușor înseamnă un automobil mai eficient, indiferent ce principiu de propulsie folosește. Ce-i drept, masa mare a bateriilor constituie acum un inconvenient major în dezvoltarea noilor generații de vehicule. Volvo caută să compenseze faptul prin „ușurarea’ altor componente ale automobilului, introducând materiale de fabricație noi.
Cu câteva decenii în urmă, seriile Volvo 140/200 s-au ales (în România, cel puțin) cu porecla de Volvo-cărămidă. La generarea sa au contribuit atât formele masive ale caroseriilor, cât și masa considerabilă a acestor automobile. De atunci și până în zilele noastre Volvo a reușit să schimbe mult percepția asupra imaginii sale într-un sens avansat-dinamic. Acum, odată cu apariția pachetelor mari de baterii necesare funcționării sistemelor de propulsie hibridizate și electrice, Volvo se vede iarăși în situația de aborda tema unei „cure de slăbire’.
Din acest motiv, divizia financiară strategică Volvo Cars Tech Fund a ales să investească în elvețienii de la Bcomp. Aceștia se ocupă cu sintetizarea unor materiale noi pe bază de fibre bio care să prezinte caracteristici eco pe mai multe planuri, inclusiv cel al masei reduse și al compatibilității cu un mediu curat. Deocamdată, unele dintre aceste materiale au putut fi văzute la prototipul Volvo Concept Recharge, expus în premieră în 2021.
Materialele realizate de Bcomp pentru componentele Volvo ar putea să fie cu 50% mai ușoare decât cele folosite în prezent, includ cu 70% mai puțin plastic și presupun generarea unor emisii de CO2 cu 62% mai mici. Principalul beneficiar de pe urma insudtrializării lor va fi marca de automobilr exclusiv electrică a grupului, Polestar.