Așteptarea a ajuns la final: iată toate detaliile despre cea de-a opta generație a lui Volkswagen Golf!
Citește și:
Volkswagen Golf a împlinit 45 de ani!
BMW Seria 5 Touring SH de la 15.000 de euro sau VW Golf nou?
După săptămâni întregi de așteptare – timp în care Volkswagen nu s-a ferit să o „îngreuneze’ cu imagini teaser – noul Volkswagen Golf se dezvelește integral în fața noastră și ne lasă să-l studiem din toate unghiurile. În primă fază, dispuneam doar de imaginile din galeria foto de mai sus, care conținea suficiente indicii despre a opta generație Golf. Ulterior, Volkswagen a publicat toate informațiile esențiale despre noua generație a lui Golf.
Design, dimensiuni
Înainte să vorbim despre liniile noului Golf, să trecem în revistă dimensiunile mașinii: acum are 4,284 mm lungime (a crescut cu 26 mm) și 1,789 mm lățime (mai îngust cu 10 mm). Ampatamentul și-a păstrat valoarea de 2,636 mm. Designul lui Golf îi conferă acestuia un coeficient aerodinamic de 0,275, o valoare mai bună decât în cazul generației a șaptea.
Dacă până acum noile generații păreau facelift-uri mai îndrăznețe a celor anterioare, Golf VIII se prezintă cu o nouă față. Rămâne la fel de ușor de recunoscut, însă partea frontală este acum caracterizată de faruri mai mici, a căror margine superioară formează o linie neîntreruptă cu grila restilizată. Lățimea mașinii este subliniată, de asemenea, și de admisia centrală, care prezintă elemente decorative în culoarea caroseriei – și care, în cazul echipărilor R sau GTE, este flancată de un contur de culoare neagră. Capota a fost la rândul său restilizată și se remarcă prin muchii și nervuri mai pronunțate.
Din lateral, noul Volkswagen Golf se laudă cu ‘șolduri’ mai bine definite. Linia mediană care traversează mânerele ușilor fiind aici și mai evidentă, oferind hatchback-ului un plus de caracter dinamic. Una dintre semnăturile celebre ale lui Golf – montantul C – este păstrată și la noua generație în formula consacrată; nu ai nevoie decât de o imagine-detaliu cu acesta ca să știi la ce model te uiți. În partea din spate, noul Golf se laudă cu blocuri optice cu design evolutiv și un set de evacuări false ornate cu crom.
Dacă exteriorul își păstrează multe din semnăturile deja cunoscute ale mașinii, la interior Golf 8 este revoluționar în termeni de design. Consola centrală a fost redesenată și puternic simplificată; butoanele clasice (precum cele ale climei) au fost mascate cu succes sub ecranul sistemului de infotainment. Acesta a fost, la rândul său, repoziționat, fiind acum în linie cu instrumentarul de bord digital. O altă noutate absolută în cazul lui Golf 8 este panoul din stânga volanului – unde găsim comenzile pentru faruri, halogene, dezaburire parbriz și încălzire lunetă – al cărui design a fost puternic inspirat de la Audi.
Eliberarea consolei centrale a rezultat în crearea unui spațiu de depozitare generos în capătul tunelului median. În cazul transmisiei automate, levierul clasic prezent pe tunelul median a fost înlocuit cu un schimbător de viteze care ne duce cu gândul la cel din noul Porsche 911. La o primă analiză, finisajele din interiorul noului Golf completează cu succes eleganța liniilor de design.
Informațiile tehnice încă nu au fost făcute publice, dar promitem să le împărtășim cu voi imediat ce vor fi disponibile. Până atunci, nu uitați să aruncați o privire peste galeria foto de mai sus.
11 versiuni de motorizare, dintre care 5 hibride
Noul Golf exploatează în mod creativ combinația motor termic-motor electric, iar rezultatele sunt cât se poate de variate. Golf 8 debutează, astfel, cu cinci versiuni de motorizare hibridă. Trei dintre ele sunt mild hybrid (botezate eTSI) și lucrează cu un capacitator de 48V; cifrele de putere oferite sunt 110 CP, 130 CP și 150 CP. Beneficiul tangibil al sistemului mild hybrid este reducerea consumului de combustibil cu până la 10% (calculat în ciclul WLTP), anunță Volkswagen.
Celelalte două versiuni care folosesc electricitate sunt hibride plug-in (cunoscute sub numele de eHybrid). Acestea folosesc baterii cu capacitate de 13 kWh și permit rularea electrică pentru 60 de kilometri, iar angrenajul propulsor folosește unități TSI de 1,4 litri și, firește, motor electric. În versiune eHybrid, Golf 8 dispune de 204 CP, respectiv 245 CP (pentru Golf GTE).
Gama de motorizări este completată de patru unități pe benzină (TSI), două dieseluri (TDI) și una pe gaz natural comprimat (TGI). TSI-urile sunt reprezentate de o unitate de 1,0 litri (cu 90 sau 110 CP) și una de 1,5 litri (cu 130 CP sau 150 CP). Versiunile GTI și R vor avea motor TSI de 2,0 litri. Cel mai puternic TSI va avea 300 de cai-putere, spune Volkswagen.
Revenind la gama de motorizări de la lansare, TDI-urile au la bază unități de 2,0 litri cu 110 CP, respectiv 150 CP. Producătorul german a anunțat că noul sistem de reducere a oxizilor de azot (prin AdBlue) este cu până la 80% mai eficient decât în cazul generației anterioare, Volkswagen lăudându-se acum cu „unele dintre cele mai curate motoare pe combustie din lume’. Gama de motorizări diesel va fi completată ulterior de versiunea GTD, care ne promite și mai multă putere decât predecesoarele sale.
Niveluri de echipare & dotări
Noul Golf adoptă alte denumiri pentru nivelurile de echipare oferite; în loc de Trendline, Comfortline și Highline avem acum Golf, Life și Style. Pachetul opțional R-Line își va păstra numele. Echiparea entry-level, numită Golf, vine cu dotări standard precum intrumentar de bord digital, climatizare automată, faruri și stopuri LED și cu sistemele de siguranță Lane Assist, Front Assist și frânarea automată în situația evitării unui impact iminent. Acesta din urmă are și funcția de recunoaștere a pietonilor.
Următorul nivel de echipare este Life, care plusează cu jante de 16 inchi, conectivitate Google Android și Apple CarPlay, încărcare prin inducție a telefonului mobil, asistent de parcare ParkPilot și iluminare ambientală. Cea mai generoasă echipare este, desigur, Style: pe lista de dotări se regăsesc jantele de 17 inchi, ornamente exterioare cromate, volan îmbrăcat în piele, climatizare automată pe trei zone, semnalizatoare dinamice pentru stopuri și sistem de menținere a benzii Lane Assist.
Pachetul R-Line se remarcă, exact ca și înainte, printr-un kit de caroserie cu design sport, jante de 17 inchi cu design special, ornamente negre, direcție progresivă, suspensii sport, volan îmbrăcat în piele perforată, scaune sport, cusături contrastante și pedalier din oțel inoxidabil.
Noutăți tehnologice pentru noul Golf
Golf 8 primește, indiferent de echipare, instrumentar digital cu diagonala de 10,25 inchi, căruia i se alătură, în funcție de echipare, un ecran central de 8,25 inchi, respectiv 10 inchi. Pe lista de noutăți cu care se laudă a opta generație Golf este sistemul head-up display cu proiecție pe parbriz.
O a doua mare noutate este Mobile Key, sistemul care permite utilizatorilor să blocheze/deblocheze portierele folosind doar telefonul mobil. Operațiunea nu necesită acces la internet, deoarece folosește tehnologia NFC (Near Field Communication) a telefonului. Odată intrat, pentru pornirea motorului este necesară plasarea telefonului într-un spațiu dedicat de pe consola centrală. La fel de important: cheia digitală poate fi transferată, spre exemplu, membrilor familiei, facilitând astfel accesul la mașină.
Pilotul automat adaptiv al noului Golf are funcția Travel Assist (denumirea sistemului de condus autonom al Volkswagen), care ține singur mașina între benzi până la viteze de 210 km/h; condiția de a ține mâinile pe volan este valabilă și aici. În caz contrar, după 15 minute șoferul este avertizat de mașină prin semnale audio, înainte ca mașina să oprească singură, în condiții de siguranță.
O altă tehnologie cu care Golf se laudă este comunicarea Car2X, o premieră în grupul Volkswagen. Astfel, Golf poate să „comunice’ cu alte mașini (care posedă această tehnologie) aflate în trafic – până la o distanță de 800 de metri – și poate alerta șoferul în cazul unor situații neprevăzute, precum accidente, mașini oprite pe carosabil, zone în construcție sau ambuteiaje.
Pentru un plus de vizibilitate, Golf poate fi echipat cu pachetul IQ.Light, care include faruri Matrix LED (așa cum am văzut deja pe Passat sau Touareg).
Primele impresii live cu noul Volkswagen Golf le veți putea citi în următorul număr al revistei Auto Bild România (22/2019), care apare pe 31 octombrie!