Când îți dai seama că mașina ta are prea mulți cai-putere? Atunci când nu mai poate să-i pună jos în mod eficient ar fi un indiciu bun…
Citește și:
Mountune52, upgrade major pentru VW Golf VII GTI. Are mai multă putere decât Golf R
VW păstrează cutiile manuale în ofertă
VW Golf GTI 2.0 TSI: Maximă bucurie, minim deranj
VW ID.4 – tracțiune spate și autonomie de 500 km
Noul VW Golf GTE: putere cât GTI, cuplu cât GTD și consumul cel mai mic
Volkswagen Golf GTI Clubsport este un hot hatch de vis. Are 265 de cai-putere (până la 290 cu overboost) trimiși punții față, atinge 100 km/h cu start de pe loc în 5,9 secunde, plus dotările și elementele vizuale sportive care îl scot în evidență.
În plus, este un hatchback, deci poți miza și pe calitățile sale practice. Un hatchback cu care poți face treabă bună pe Nurburgring, dacă știi ce faci.
Nu este prima dată când vedem un GTI Clubsport modificat, care se laudă cu și mai mulți cai-putere. ABT, spre exemplu, l-a dus la 335 CP. Însă este prima dată când auzim de un hot-hatch cu tracțiune față care are 470 de cai-putere (și un cuplu de 616 Nm), mulțumită în mare parte unei turbosuflante hibrid și a unui sistem de evacuare Gorilla.
Cifrele sună minunat. Pe foaie. În realitate, acest hot-hatch se împiedică de propria-i putere: roțile motrice nu sunt în stare să pună eficient resursele la sol, ceea ce înseamnă că, în cazul unei accelerații în sarcină maximă, roțile vor pierde aderență în primele trepte de viteză. Așa cum ne arată clipul de mai jos, derapează chiar și în treapta a treia.
Te întrebi probabil care este, atunci, rostul acestui exercițiu. Și noi ne-am întrebat. Dar poate că unele obsesii (precum cea de cât mai mulți cai-putere) nu trebuie explicată acum în mod logic.