Pregătiri intense au loc la Wolfsburg, unde VW a dezvăluit conceptul ID.2all, ce prefigurează un model electric de segment B, fiind practic, urmașul modern al lui Polo. Chiar dacă se anunță a fi un model de buget, viitorul ID.2 vine cu caracteristici tehnice impresionante și cu o autonomie de până la 450 de kilometri.
Viitorul model este bazat în continuare pe platforma MEB, acceași care se află și sub modelele VW ID.3 și ID.4, însă aici vine într-o variantă cu ampatament scurt și cu tracțiune față. VW anunță de pe acum un preț orientativ de sub 25.000 de euro pentru varianta de bază atunci când va ajunge pe piața din Europa. Altfel, ID.2 se anunță a fi un model internațional, deoarece compania din Wolfsburg dorește să-și crească nivelul de competitivitate pe piața din China, locul unde au fost detronați de Tesla și de producătorii locali în segmentul mașinilor electrice.
Designul conceptului ne duce imediat cu gândul la Polo, actualul hatchback de segment B din gama Volkswagen. Conceptul ID.2all dispune de un motor electric cu o putere generoasă de 226 CP, care ajută mașina să atingă 100 km/h în mai puțin de 7 secunde. Nu știm care va fi viteza maximă, însă instrumentarul digital cu teme retro are capătul la 220 km/h.
Conceptul are o lungime de 4,05 metri, fiind mai scurt decât un Polo actual, însă ampatamentul de 2,6 metri îl aduce în liga lui Golf, ceea ce înseamnă ca spațiul interior va fi asemănător. Portbagajul are o capacitate de 440 de litri, volum ce poate fi extins la 1.330 de litri prin plierea banchetei. Interesant este că după plierea scaunului din dreapta, șoferul poate încărca obiecte cu o lungime maximă de 2,2 metri.
Nemții au inclus un compartiment inteligent de depozitare sub spătarul banchetei, loc unde se găsesc cablurile de încărcare. Apropo de încărcare, mașina poate ajunge de la 10 la 80% în doar 20 de minute de la o stație DC compatibilă, în timp ce autonomia maximă promisă va fi de 450 de kilometri.
VW ID.2all este unul dintre cele 10 modele noi pe care compania germană intenționează să le lanseze până în 2026, stimulând puternic investițiile în electrificare și digitalizare. În același timp, oficialii companiei declară că modelele din noua gama electrică vor avea cea mai bună autonomie în comparație directă cu rivalii și că vor reprezenta 80% din vânzările de mașinile noi cu siglă VW pentru viitorul din Europa.
Anul acesta, VW estimează că aproximativ 10% din totalul mașinilor comercializate la nivel mondial să fie electrice.