TIMP DE DECENII, STRATEGIA PRODUCĂTORILOR DE MAŞINI A FOST UNA SIMPLĂ. Cele mai noi tehnologii erau rezervate clasei de lux şi modelelor de la vârful gamei, pentru ca, ulterior, tehnologia să fie democratizată şi împinsă spre clasa mică, procesul fiind unul foarte lent.
Acest lucru nu mai este valabil astăzi, când tehnologia avansează în ritm alert, iar concurenţa este din ce în ce mai acerbă. Anul acesta, producă-torii tradiţionali au un nou teren de luptă, în clasa mică. Cândva populată cu modele nepretenţioase, practice şi accesibile, clasa mică este acum răsfăţată cu cele mai noi sisteme de asistenţă şi de info-tainment. A şasea generaţie a lui VW Polo nu numai că nu face excepţie, dar chiar dă tonul acestui trend.
Noul VW Polo, care foloseşte acum platforma MQB AO a grupului Volkswagen, a crescut semnificativ în dimensiuni faţă de generaţia anterioară, fiind mai lung cu 81 mm (4,05 m), mai lat cu 69 mm (1,75 m) şi având un ampatament mai mare cu 94 mm (2,56 m), ceea ce îi permite să ofe-re pasagerilor un upgrade important de spaţiu. În spate se stă lejer, cu spaţiu la genunchi şi la cap care nu displace nici persoanelor mai înalte. Portbagajul nu a fost neglijat, Polo lăudându-se cu o capacitate demnă de clasa compactă: 351 l (faţă de 280 l la modelul anterior). Podeaua poate fi aranjată pe două niveluri, cu o suprafaţă de încărcare perfect plană în cazul alegerii poziţiei superioare.
Folosirea platformei MQB a permis şi transferul de tehnologie de la fratele mai mare Golf, astfel că noul Polo dispune, în premieră, de sisteme de asistenţă avansate, cum ar fi Front Assist, Blind Spot Detection, Park Distance Control sau Adaptive Cruise Control (până la 210 km/h). De asemenea, Polo va dispune de a doua generaţie a cockpitului virtual Active Info Display, fiind primul model din grupul Volkswagen care beneficiază de această tehnologie.
Din păcate, acesta nu era încă disponibil la data testului, urmând să ajungă în producţie în lunile următoare. La lansare, Polo poate fi configurat doar cu motorizările pe benzină de 1,0 litru cu trei cilindri – versiunea aspirată de 75 CP şi două versiuni supraalimentate cu turbo, de 95 CP şi 115 CP. Până la sfârşitul anului, gama de motorizări va fi extinsă atât la bază, cu o unitate de 65 CP, cât şi la vârf, cu unităţi diesel şi pe benzină cu puteri de până la 200 CP. Pentru primul test drive în România am avut la dispoziţie motorizarea TSI de 95 CP, configurată în echiparea Highline, cu transmisia DSG cu dublu ambreiaj.
Având o masă de numai 1,2 tone, noul VW Polo este propulsat într-o manieră aproape sportivă de micul 1.0 TSI. Cutia DSG schimbă rapid treptele, dar plecările de pe loc nu sunt foarte line – o caracteristică mai puţin plăcută a cutiilor DSG cu ambreiaje uscate. Trenul de rulare este reglat foarte suplu, cu un compromis optim între confort şi ţinuta de drum. În viraje, Polo se înscrie cu precizie şi rămâne stabil la limită. Direcţia este echilibrată, dar asistarea favorizează mai mult confortul – o alegere foarte potrivită pentru rularea în mediul urban.
Verdict
Motorizarea turbo pe benzină 1.0 TSI în versiunea de 95 CP, asigură un comportament dinamic noului Polo, aspect facilitat de schimbarea rapidă a treptelor cutiei DSG. Agil şi suplu, Polo este o plăcere de condus în traficul urban, dar plecările de pe loc sunt câteodată smucite.
Avans (20%): 2.716 euro
Perioadă de finanţare (luni): 48
PERFECT LEASING cu rată lunară de 143 euro fără TVA
Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI DSG 95 CP, preţ 13.578 euro fără TVA, cu bonus financiar scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanţare 48 luni, avans 20% (2.716 euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,09%, volum finanţat 10.862 euro, rata nu include CASCO şi TVA. Oferta este dedicată persoanelor juridice.