Testarea și certificarea modelelor noi conform WLTP a pus pauză vânzărilor de hibride plug-in în toată Europa.
Pentru a putea comercializa mașini noi după data de 1 septembrie, producătorii de automobile care operează pe piața din Europa sunt nevoiți să le omologheze conform normei WLTP. Aceasta înlocuiește vechiul NEDC și a fost anunțată oficial încă din toamna lui 2017. Însă răgazul nu a fost suficient pentru majoritatea producătorilor, iar multe modele au fost scoase temporar din ofertă pe fondul acestei probleme.
Citește și:
Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?
Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie
5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață
O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis
Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor
ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară
Practic, programările testelor de conformitate WLTP au fost îngreunate de numărul mare de variante de vehicule care trebuie testate, iar producătorii nu au avut de ales decât să renunțe cu totul la unele versiuni până la lansarea noilor generații, pe când altele au avut puterea redusă sau au primit o pauză în producție în așteptarea omologării.
În cazul vânzărilor de hibride plug-in în Europa, situația este mult mai dificilă, deoarece multe dintre acestea nu mai îndeplinesc emisiile de 50 de grame CO2/kilometru pe care le aveau conform standardului NEDC. Diferența aceasta nu le mai aduce avantaje fiscale pe multe piețe din Europa, ceea ce descurajează vânzările.
Chiar și cu emisii ceva mai ridicate, tot avem o pauză a vânzărilor de hibride plug-in, deoarece acestea sunt adesea lăsate la coadă în lista de programări a producătorilor care activează în Europa. Tocmai prețul ridicat al acestora și previziunile de vânzări sunt motivul pentru care au fost amânate la programarea pentru certificarea WLTP.
Așadar, Volkswagen a oprit temporar vânzările lui Passat GTE, al doilea cel mai bine vândut hibrid plug-in din Europa. Aceeași decizie a fost luată și pentru Golf GTE, model care se afla pe cea de-a patra poziție în clasamentul vânzărilor în această nișă.
Cei de la BMW și rivalii lor de la Mercedes-Benz au sistat la rândul lor vânzările de hibride plug-in în așteptarea unor actualizări în gamele acestea, programate să ajungă pe piață în 2019 cu tot cu omologarea WLTP mult așteptată. Porsche nu mai ia comenzi pentru Panamera hibrid și nici pentru versiunea hibridă a lui Cayenne, dar acestea vor reveni în ofertă odată ce vor fi omologate.