Atenția vizitatorilor veniți la Salonul Auto de la New York în 1964 a fost polarizată de lansarea primei generații Ford Mustang.
Evenimentul depășea limitele incintei salonului, deoarece comercializarea automobilului s-a declanșat în aceeași zi la o mulțime de distribuitori Ford din toată lumea. În ziua în care însuși Henry Ford II prezenta creația impetuosului director de dezvoltare Lee Iacocca în fața marelui public au fost înaintate nu mai puțin de 22.000 de comenzi ferme.
De-a lungul următoarelor 18 luni s-au vândut peste un milion de exemplare Ford Mustang. Cifra respectivă a doborât de departe estimările anticipative ale companiei, care vizau 100.000 de automobile vândute în următoarele 12 luni.
Cam așa se poate descrie foarte sumar succesul mașinii pe care Lee Iacocca a calibrat-o aducând la un loc un design elaborat, comparabil ca nivel de expresivitate și originalitate cu ceea ce se făcea în Europa prin anii 60, și motorizările de cilindree relativ mare, specific americane. Mustang a devenit cel mai mare succes al companiei din Detroit de la legendarul Ford T, lansat la începutulu secolului 20, și până la momentul respectiv.