Deocamdată, Porsche Mission X este un concept, dar Porsche vrea să-l introduce în fabricație pentru a crea cel mai rapid automobile legal pe stradă și pe fabuloasa buclă de circuit Nürburgring Nordschleife. Acum știm doar că forța sa de apăsare aerodinamică va fi mai mare decât a unui 911 GT3 RS și că încărcarea va fi de două ori mai rapidă decât a unui Taycan Turbo S.
Cu 75 de ani în urmă, pe data de 8 iunie 1948, Porsche 356 Roadster No. 1 a devenit primul automobil al mărcii. În 2023, Porsche dă naștere unui alt automobil care se dorește a fi referință majoră în istoria domeniului. Acesta este uimitorul Porsche Mission X, hypercar cu o configurație inspirată de specificul competiției Le Mans.
„Porsche Mission X aruncă o lumină nouă în plan tehnologic asupra mașinii sport a viitorului și preia ștafeta mașinilor sport Porsche emblematice din deceniile trecute: la fel ca 959, Carrera GT și 918 Spyder înaintea lui, Mission X generează un impuls determinant pentru dezvoltarea viitoarelor concepte de vehicule. Îndrăznim să visăm și mașinile visate se dovedesc a fi cele două fețe ale aceleiași monede pentru noi: Porsche a rămas Porsche doar prin schimbarea constantă’, a declarat Oliver Blume, președintele companiei și membru în Comitetul Executiv al Porsche AG.
Michael Mauer, Director de Design la Porsche, a menționat: „Mission X este un angajament clar față de nucleul spiritual al mărcii. Expresia continuu îmbunătățită a caracterului mărcii noastre și a fiecărui produs în parte este o busolă importantă pentru noi în scopul definirii complete a automobilelor de serie pornind de la concepte. În cazul de față, conceptul ilustrează o simbioză a ADN-ului edificat în motorsport cu o imagine generală de lux.’
Măsurând aproximativ 4,5 m în lungime și 2 m în lățime, conceptul Porsche Mission X este un hypercar relativ compact. Cu un ampatament de 2,73 m, are dimensiuni apropiate de ale lui Carrera GT și 918 Spyder. În scopuri aerodinamice, este dotat cu roți de dimensiuni diferite în față și în spate, jantele având diametrul de 20 de inci în față și de 21 de inci în spate.
Pachetul de baterii va fi amplasat central, în spatele scaunelor. Cât despre sistemul de propulsie, acesta va funcționa la o tensiune de 900 V.
Mai amintim că, acum 10 ani, propulsia hibridă Porsche a atins un apogeu spectaculos sub forma lui 918 Spyder. În septembrie 2013, coupe-ul cu două locuri de 652 kW (887 CP) a fost primul vehicul omologat rutier care a spart bariera de șapte minute pentru parcurgerea celor 20,6 kilometri ai buclei Nürburgring Nordschleife. Timp obținut pe turul de circuit: 6:57 minute. Porsche își propune astăzi să ducă lucrurile mai departe cu un sistem de propulsie electric. Astfel, se dorește ca varianta de producție a lui Porsche Mission X să fie cel mai rapid automobil pe Nürburgring Nordschleife dintre cele legale pentru utilizare rutieră.