Test drive: Skoda Superb – Nimic nu-i poate sta în cale!

Atenție, VW Passat și Audi A4! Noua Skoda Superb ia pe sus clasa medie – după cum arată primul test drive.

 

Singur împotriva tuturor! Și totuși, întrebarea rămâne: până unde poate merge Skoda? Pentru că Octavia și Fabia deja concurează foarte strâns cu frații de la Volkswagen, Golf și Polo. Și, cel puțin pe hârtie, noul Superb este atât de bun, încât nu numai că va da bătăi de cap concurenței de la Ford și Opel, ci îi va ataca direct și pe colegii de concern VW Passat și nobilul său frate Audi A4. Calculele pe hârtie sunt însă una, mult mai important este dacă noul Superb poate oferi ceea ce promite Skoda. Și chiar după primii metri parcurși devine clar: Yes it can!

Pentru că Skoda a dotat pentru prima oară vârful lor de gamă cu tren de rulare adaptiv DCC (dotare opțională), iar asta ar trebui, cu siguranță, să atragă potențialii cumpărători. În modul Comfort, cea mai mare Skoda plutește atât de seren peste toate denivelările, încât poate impune  un nou standard pentru confort în clasa medie. Comportamentul rutier este foarte apropiat de cel al lui Passat – nici nu-i de mirare, tehnologia vine de la Wolfsburg. Dar pentru că Superb are un ampatament mai lung cu 5 cm, acesta se descurcă chiar mai bine, în special pe denivelările lungi.

Dar această Skoda știe să facă și altceva. În modul Sport, abordarea virajelor face multă plăcere celui de la volan, la asta contribuind și direcția incisivă. Se potrivește foarte bine în peisaj și motorizarea diesel de 190 CP pe care am condus-o la primul nostru test drive. Încă din zona de turații joase, motorul cu patru cilindri trage viguros, fără să arate vreo slăbiciune la plecarea de pe loc. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj reprezintă o alegere foarte potrivită pentru un motor supraalimentat, mascând eficient un eventual gol turbo. La turații înalte, unitatea TDI cu patru cilindri rămâne extrem de silențioasă și foarte economică. Skoda a redus masa mașinii cu aproximativ 90 kg față de modelul anterior, astfel că Superb se descurcă, în teorie, cu 4,5 l/100 km. În practică, asta ar însemna un consum real sub 6,0 litri.

Skoda SuperbSperrfrist 27.04.2015 17.00 Uhr

Skoda Superb – spațiu interior remarcabil

Totul este însă nou la Superb? Nu chiar. Partea bună este că Skoda s-a străduit să elimine slăbiciunile vechiului model, fără să sacrifice din calitățile sale recunoscute. În primul rând, spațiul interior rămâne remarcabil. În spate, Skoda Superb oferă același nivel de spațiu ca un Mercedes Clasa S, iar creșterea lățimii cu 5 cm permite transportul a trei adulți fără ca umerii acestora să se deranjeze reciproc. Când ridici hayonul, simți nevoia să strigi pentru
a-ți auzi ecoul, atât pare spațiul de vast. În Superb încap 625 de litri de bagaje, cu 39 de litri sau o valiză mare mai mult decât într-un Passat. Iar pentru că Superb dispune, spre deosebire de frații săi din concern, de o deschidere largă a portbagajului, obiectele voluminoase pot fi încărcate fără probleme. Poți să treci, astfel, ușor peste faptul că break-ul nu va fi disponibil decât din toamnă.

Politica de prețuri nu se va modifica substanțial. Cei care judecă prețul mașinii după calitățile lui Superb vor rămâne surprinși. Chiar dacă prețurile pentru România nu au fost încă stabilite, în Germania, sedanul costă cu circa 2.000 de euro mai puțin decât un Passat. Asta ar însemna un preț de pornire de circa 20.500 de euro – aproximativ la fel ca și în cazul modelului anterior.

Skoda SuperbSperrfrist 27.04.2015 17.00 Uhr

 

Verdict

Rareori o mașină nouă este atât de convingătoare ca noul Superb. Sedanul a schimbat designul nu tocmai apreciat al modelului anterior și convinge prin nivelul ridicat de confort, oferta generoasă de spațiu și prețurile rezonabile. Nu există nimic care să-i stea în cale!

Adaugă un comentariu