Anduranță – Corsa de un an

Noi am ales-o, noi am configurat-o, noi o conducem. Acesta este startul unui proiect de anduranță pe o perioadă de un an, în care vom conduce zi de zi un Opel Corsa 1.3 CDTI Easytronic.

 

Cea de-a cincea generație a lui Opel Corsa a fost prezentată la Salonul Auto de la Paris de anul trecut și este aproape să împlinească un an pe piața din România. Proiectul de a conduce un an o mașină a pornit ca idee acum mai bine de șase luni, Corsa fiind un candidat ideal. De ce? Este un model de volum în România, foarte prezent pe străzi, face parte din clasa mică destinată aglomerațiilor urbane și are prețuri foarte competitive, corelate în general cu oferte atractive. În plus, noul model a adus o serie de opțiuni care fac ca noua Corsa să fie la nivel de clasă compactă din punct de vedere tehnologic. De pe lista de echipamente a mașinii noastre nu lipsesc farurile bixenon cu lumină de zi cu tehnologie LED, sistemul multimedia IntelliLink cu ecran tactil de 7 inchi, senzori de parcare spate cu cameră video, un pachet tehnologic modern ce include o multitudine de sisteme electronice de asistență, dar și ceva ce își doresc cei mai friguroși și comozi dintre noi – scaune, volan și parbriz încălzite electric. Toate aceste opțiuni, dar și altele se regăsesc pe Corsa noastră de test, ceea ce înseamnă că le vom analiza pe larg și vom vedea cât de eficiente sunt, care sunt punctele lor forte, dar și cele mai puțin bune. Culoarea roșie am ales-o, evident, pentru că este specifică Auto Bild, dar și pentru că vine ca o mănușă pe caroseria cu trei portiere. Alături de aceasta, superbele jante de 17 inchi aduc o notă de sportivitate.

Opel Corsa interior

Opel Corsa – motorizare 1.3 CDTI 95 CP

Pentru motorizare am ales propulsorul 1.3 CDTI, despre care citisem că, în versiunea EcoFlex, este cel mai economic Opel de serie din toate timpurile. Și cum oricine își dorește ca mașina sa să fie cât mai economică, micul diesel avea toate motivele să ne surâdă. Deja avem indicii clare și pozitive despre cât consumă în traficul real (consum mediu de 3,1 l/100 km în fișa tehnică), dar acest subiect va fi tratat pe larg în cadrul unui test dedicat de consum. Pentru cutia de viteze am decis să testăm cutia Easytronic. Preferințele cumpărătorilor din clasa mică merg din ce în ce mai mult spre cutiile automate, deoarece aduc un plus semnificativ pentru confortul din traficul aglomerat. Cutia Easytronic este o cutie robotizată, ceea ce înseamnă că mecanica este similară uneia manuale, dar treptele sunt schimbate de un sistem robotizat. Însă, pentru șofer, ea funcționează exact ca o cutie automată, cu două pedale. În testele viitoare vom reveni pe larg cu detalii despre cea mai nouă evoluție a cutiei Easytronic.

OTXX6805

Prețul de pornire pentru Corsa 1.3 CDTI este de 14.660 de euro, la care se adaugă echipamentele opționale. Pe parcursul anului viitor vă vom ține la curent cu evoluția Corsei noastre, vom detalia cum se comportă din punct de vedere al fiabilității, cât consumă micul diesel în traficul real și cât de potrivită este cutia Easytronic pentru vremurile moderne.

 

Echiparea mașinii noastre de test – COSMO plus opționale

Faruri cu xenon și lumină de zi cu tehnologie LED + faruri cu iluminare în curbă  – serie

Aer condiționat, computer de bord, start&stop, Bluetooth, senzori presiune pneuri – serie

Cutie Easytronic – 1.200 euro

Pachet iarnă (parbriz încălzit, scaune încălzite, volan încălzit) – 305 euro

Sistemul multimedia IntelliLink cu ecran tactil de 7 inchi – 500 euro

Senzori de parcare spate + cameră video – 250 + 400 euro

Climatizare electronică – 300 euro

Jante din aliaj ușor Titan Diamond Cut de 17 inchi – 240 euro

Pachet asistență șofer (avertizare părăsire bandă, recunoașterea semnelor de circulație, sistem evitare coliziune frontală) – 650 euro

 

Citește și:

Prezentare Opel Corsa 1.3 CDTI

Cutia Easytronic de la Opel Corsa 1.3 CDTI

Echipare de iarnă – Opel Corsa 1.3 CDTI 

Metronomul de oraș – Opel Corsa 1.3 CDTI

Consum măsurat cu pipeta – Opel Corsa 1.3 CDTI

Adaugă un comentariu