Anvelope de iarna 2018: Zăpada bate deja la ușă, așa că se apropie momentul în care toată lumea caută cauciucuri de iarnă. Noi le-am testat pe cele mai populare 50 de modele de pe piață și vă prezentăm în continuare concluziile.
Dacă e să ne bazăm pe învățăturile transmise din bătrâni, după o vară fierbinte urmează o iarnă severă și cu multă zăpadă. Ca să nu fim prinși nepregătiți, a sosit momentul să verificăm de pe acum anvelopele de iarnă pe care le-am avut depozitate pe perioada verii. Profilele tocite sub 4 mm și cauciucul îmbătrânit, care are o vârstă mai mare de 6 ani, înrăutățesc considerabil aderența în caz de intemperii hibernale.
În schimb, pneurile noi din producția recentă conving de cele mai multe ori prin distanțe de frânare mai mici și rezerve maxime de siguranță. Recomandarea noastră pentru toți cei care doresc să profite de avantaje: achiziționați înainte de începutul sezonului și al haosului provocat de prima ninsoare. Oferta de pneuri de iarnă este deja bogată, iar nivelul prețurilor este încă acceptabil.
Citește și:
Michael Schumacher nu se va recupera, spune fostul său manager
Prima parcare Park&Ride din București va funcționa din noiembrie
Program de vouchere de 9000 de lei pentru mașini noi
Ce pățești dacă vorbești la telefon în timp ce conduci?
De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?
Dar ce anvelopă să cumperi? Doar la dimensiunea 195/65 R15, testată de noi, stau la alegere peste 50 de mărci. Auto Bild le-a cumpărat și apoi le-a testat pe zăpadă, ploaie și pe pistă uscată. Desigur, am verificat și rentabilitatea și am făcut un test de uzură.
La final, recomandăm patru talente echilibrate pentru iarnă. Toate rezultatele detaliate le găsiți în paginile următoare. Astfel, puteți să alegeți favoritul dumneavoastră personal, care să corespundă unor cerințe specifice (să fie foarte bune doar pe zăpadă, spre exemplu).
Anvelope de iarna 2018: Disciplinele de test pe zăpadă
Tracțiune
Pneurile specializate de iarnă de la Nokian și Goodyear înfig pur și simplu ghearele în zăpadă. Dar nici candidatele din partea de jos a tabelului nu dezamăgesc pe cineva la plecarea de pe loc.
Frânare
În caz de urgență, primele se opresc superaderentele de la Goodyear și Kleber. În schimb, candidatele de la Yokohama și Bridgestone frânează la nivelul anvelopelor allseason.
Manevrabilitate/Slalom
Forțele de ghidare laterală sunt determinate exact la așa-numitul test de slalom. O aderență bună în viraje asigură un comportament previzibil la schimbarea direcției și o senzație de siguranță la rulare.
Anvelope de iarna 2018: Disciplinele de test pe carosabil ud
Manevrabilitate/Pistă circulară
Specialiștii de iarnă de la Continental și Pirelli conving printr-o bună ghidare laterală și comportament de direcționare precis. În schimb, Firestone Winterhawk 3 oferă puțină siguranță.
Acvaplanare
La multă apă pe carosabil (aici, 9 mm), pneul pierde contactul cu asfaltul începând de la viteza indicată. Cele mai bune rezerve la acvaplanare le oferă pneurile de la Falken.
Acvaplanare În curbă
La niveluri mari de apă (în cazul de față, 5 mm) apare pericolul de acvaplanare și în viraje. Anvelopele Euro Frost 6 de la Gislaved nu sunt bine pregătite pentru acest scenariu.
Frânare
Pe suprafețe alunecoase, multe anvelope de iarnă sunt superioare la frânare pneurilor de vară. Cele mai bune din acest punct de vedere vin de la Bridgestone și Continental.
Anvelope de iarna 2018: Disciplinele de test pe carosabil uscat
Manevrabilitate
Subvirare puternică și o direcție spongioasă – anvelopele de iarnă de top au probleme pe o suprafață uscată din cauza mixturilor moi de cauciuc și a structurii soft a profilelor. În schimb, semnificativ mai precis schimbă direcția Hankook Winter icept RS2, care asigură un comportament sigur în viraje chiar și pe timp de iarnă.
Zgomot la rulare
În ultima vreme, majoritatea anvelopelor de iarnă rulează mai silențios pe străzile noastre decât pneurile de vară. Cele mai silențioase sunt cele oferite de Bridgestone și Kleber.
Frânare
Distanțe scurte de frânare pe pista uscată sunt greu de realizat cu profilele ajustate pentru zăpadă.
Anvelope de iarna 2018: Capitolul Costuri
Durabilitate
Incontestabil, Michelin se află în fruntea testului de uzură. Cinturato Winter de la Pirelli nu reușește să realizeze nici măcar jumătate din kilometrajul acestora.
Preț/Durabilitate
Relativ scumpul Michelin se află în frunte la rentabilitate datorită durabilității superioare. De asemenea, și Hankook convinge la testul preț/durabilitate.
Rezistență la rulare
Cea mai bună anvelopă la economisirea combustibilului se numește Nokian WR D4. Michelin se poziționează la polul opus, prin valori neașteptat de mari.
Anvelope de iarna 2018: Rezultate finale
Plusuri: anvelopă premium ireproșabilă, calități stabile de manevrabilitate în toate condițiile meteorologice, comportament precis de direcționare cu feedback bun, rentabilitate foarte bună.
Plusuri: talent allround convingător, cu caracteristici bune pentru iarnă, precizie mare de direcționare și manevrabilitate dinamică pe zăpadă și pistă udă, confort bun, rezistență redusă la înaintare.
Plusuri: profil de iarnă accesibil, cu cele mai bune calități de rulare pe zăpadă bătătorită, distanță de frânare scurtă la toate felurile de intemperii, zgomot redus la rulare, raport preț/durabilitate favorabil.
Plusuri: pneu specializat de iarnă cu potențial echilibrat de performanță, distanțe scurte de frânare pe pista cu zăpadă și apă, siguranță mare la acvaplanare, rezistență la rulare cu economie de carburant.
Plusuri: anvelopă premium cu manevrabilitate excepțională în toate condițiile de intemperii, durabilitate mare, raport preț/durabilitate favorabil.
Minusuri: rezistență la rulare ușor mărită, acvaplanare moderată.
Plusuri: calități de rulare de top, cu o precizie bună a direcționării pe pista cu zăpadă și apă, calități de acvaplanare sigure, durabilitate mare, rezistență redusă la rulare.
Minusuri: distanță de frânare mai lungă pe uscat.
Plusuri: anvelopă de iarnă convenabilă, având calități de rulare echilibrate pe pistă cu zăpadă și uscată, distanțe scurte de frânare în toate condițiile de intemperii.
Minusuri: ghidaj lateral mediocru pe pistă udă.
Plusuri: anvelopă de iarnă echilibrată, având calități de manevrabilitate sigure pe zăpadă și pistă uscată, foarte bune rezerve de siguranță la acvaplanare, preț convenabil.
Minusuri: ghidaj lateral mediocru pe pista udă.
Plusuri: regele iernii, cu foarte bune performanțe de rulare pe zăpadă și gheață, raport bun preț/durabilitate, de departe cea mai mică rezistență la rulare.
Minusuri: calități mediocre pe pista udă, siguranță redusă la acvaplanare.
Plusuri: performanțe de vârf pe zăpadă și pistă udă, rezerve bune de siguranță la acvaplanare, confort agreabil, preț convenabil.
Minusuri: distanțe mari de frânare pe carosabil uscat, manevrabilitate mediocră pe pista uscată.
Plusuri: profil de iarnă cu durabilitate extrem de mare, calități de rulare echilibrate pe pista udă și uscată, confort agreabil la rulare.
Minusuri: calități limitate pe zăpadă, rezistență mare la rulare.
Plusuri: anvelopă cu un ghidaj lateral foarte bun și cu distanțe scurte de frânare pe zăpadă și pista udă, zgomot de rulare redus.
Minusuri: distanțe de frânare mari și manevrabilitate mediocră pe uscat.
Plusuri: comportament de rulare dinamic pe zăpadă și pista udă, precizie bună de direcționare, siguranță bună la acvaplanare.
Minusuri: durabilitate mediocră, manevrabilitate moderată pe carosabil uscat.
Plusuri: specialist pentru carosabil ud, cu distanțe de frânare mici și calități bune la acvaplanare, rezistență redusă la rulare, preț convenabil.
Minusuri: ghidare laterală limitată și distanțe de frânare mari pe zăpadă.
Plusuri: specialist pentru piste uscate cu distanțe scurte de frânare și calități bune la acvaplanare, rezistență redusă la rulare, preț accesibil.
Minusuri: nivel de aderență mediocru pe pista acoperită cu zăpadă.
Plusuri: tracțiune bună și calități dinamice de rulare pe zăpadă, distanțe de frânare scurte pe carosabil ud, preț accesibil.
Minusuri: comportament subvirator pe ud, distanțe de frânare mărite pe uscat, performanțe de rulare limitate.
Plusuri: caracteristici de rulare echilibrate pe zăpadă și pista uscată, rezistență redusă la rulare.
Minusuri: nivel redus de aderență pe carosabil ud, durabilitate moderată, performanțe mediocre la capitolul Costuri.
Plusuri: manevrabilitate stabilă pe zăpadă, confort bun, preț accesibil.
Minusuri: reacție întârziată la direcționare și aderență moderată pe pistă udă și uscată, distanțe de frânare mărite pe uscat, durabilitate moderată.
Plusuri: anvelopă de iarnă cu preț rezonabil și calități bune pe zăpadă.
Minusuri: aderență evident limitată și reacție întârziată de direcționare pe pista udă, distanțe de frânare mărite pe ud și uscat, confort mediocru.
Plusuri: calități echilibrate de rulare pentru iarnă, confort agreabil.
Minusuri: ghidare laterală redusă și reacție de direcționare întârziată pe carosabil ud, rezerve reduse la acvaplanare, distanțe de frânare mari pe carosabil uscat.
Verdict
Anvelope de iarna 2018: Suntem în măsură acum să recomandăm cele mai bune anvelope de iarnă din acest sezon. Toate anvelopele ieftine și no name au fost eliminate deja din runda preliminară, la proba noastră de siguranță. În schimb, se prezintă convenabile și fără cusur candidatele mărcilor secunde Kleber și Fulda. Împreună cu anvelopele premium de la Dunlop și Continental, acestea obțin medalia de calitate „Exemplar.